Alla inlägg den 3 augusti 2021

Av Sirpa - 3 augusti 2021 14:28

Hämtades hem igår av dotter och barnbarn från Bålsta då jag måste ha en ledig dag efter 6 dagars tjänstgöring.

Vaknade tidigt imorse av soluppgången.
Vädret har tydligen inte varit någe vidare härhemma den senaste veckan.
Öppnade åt hönsen så de kunde gå ut i hönsgården.

Gav katterna deras frukost innan de skulle ut. Bryggde på kaffe och tog sedan ett dopp i den kyliga poolen.
+15 grader i vattentemperatur.
Dusch direkt efter. Skönt och uppiggande.

Sedan var ddt dags att tvätta upp allt efter min resa. Sänglinne, badlakan och jobbarkläder.
Totalt är jag nu uppe i 4 maskiner.

Plockade Svarta Vinbär tills det var dags för frukost med dotter och barnbarn.
Grejade sedan ute på tomten.
Klippte lite gräs och gav till hönsen att plocka med. Satt inne hos dom och pratade en stund.
Rackarns kycklingar att växa.
De är ju snart fullgoda höns.
Jättevackra.

Hängde tvätten ute då det var soligt och fint. Inte jättevarmt som tur utan alldeles lagom för att fixa och dona utomhus.
Planterade om växter.
Svärsonen kom med björkar som jag i höst ska såga och klyva ner till ved.

Dagen har gått fort och jag känner inte direkt att det varit någon ledighet med vila som kanske behövts.
Men det får bli efter de två arbetsdagar som nu ligger framför mig.
Då blir det en ordentlig ledighet på nästan tre dygn.





Av Sirpa - 3 augusti 2021 14:06

Under stormvindarna i förra veckan gav vårt gamla fina Plommonträd upp.

Den är dignande full av plommon som vi låter mogna innan trädet flyttas bort.
Den ligger rasad alldeles intill poolen.
Himla tur att den inte rasade över poolen för då har den garanterat gått sönder och tömts.

En sorglig syn där den nu ligger trädet, med rötter avslitna och dömd till döden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards