Alla inlägg den 5 augusti 2021

Av Sirpa - 5 augusti 2021 10:11

Vaknade alldeles för tidigt denna torsdagsmorgon, på hotellet i Kista.
Kunde inte somna om så det var bara att puttra på en kopp kaffe, byta om till träningskläder och ge mig ut i den svala sköna morgonluften.

Klockan var då bara straxt efter 6.

Traskade förbi min buss som ännu sov gott. Gick sedan vidare mot Kista Gallerian och runt det kvarteret.
Ville hålla mig i skuggan då solen värmde på bra redan i den tidiga timmen.



Jag hade beställt en frukostbox till idag för att inte behöva trängas med folk som fullständigt glömt bort pandemin.

Förra gången jag bodde här hoppade jag över frukosten för att slippa den stressen.
Nu ville jag ha frukost i magen så då blev detta lösningen.
Var ute och gick tills det var dags att hämta ut boxen klockan 8.00

Hann avverka 8 km och några fina foton.
Kista är ju inte den vackraste platsen på jorden direkt men jag hittade lite skog att gå i.
Såg på när tre unga Ekorrar busade och tjattrade med varann bland träden.
Fick ingen bild då de höll sig på behörigt avstånd.

Skönt med kilometrarna i benen.
Kanske jag slipper få krampen i vänster lår när jag använt musklerna mera.
Fick ju det igår. Gjorde riktigt ont.

Startade upp bussen en sväng då den helt tappat lufttrycket så jag knappt tog mig in i den.
Tror att det är dags för lite service på min pärla.

Har nu vilat en stund och ska straxt börja packa ihop, göra mig iordning och checka ut.
Vid 11 ska jag rulla mot KTH här i Stockholm för att hämta säsongens sista kollogäng som ska till Värmland.

Detta blev nu sista hotellnatten för denna säsong i dessa körningar.
Hoppas vi får detta nästa sommar igen.
Trivs väldigt bra med dessa turer till och från Värmland.


Av Sirpa - 5 augusti 2021 05:41

Jag fick redan förra året en helt underbar kalender i A5 format som är min bibel vad gäller planering.
Den kan jag inte vara utan.

Den kom från min äldsta dotter med familj.
I veckan fick jag en ny sådan och den är ännu finare.
Så praktisk och användbar till max.

Personlig och jättefin.

Bussmommen det är jag det :)

Av Sirpa - 5 augusti 2021 05:23

Onsdagen bjöd återigen på fint väder då jag styrde buss med släp mot Värmland från Västerås.

Det var dags för säsongens näst sista hämtning från kollogården.

Jag hade åkt hemifrån redan vid 8 tiden för att komma i tid till att i lugn och ro förbereda denna tvådagars resa.
Hade inte ens bytt om till uniformen ännu, för att kunna koppla släp och fixa utan att solka ner finkläderna.

Rullade iväg med mammas prat i headsetet som jag brukar ringa när jag sitter ensam och åker någonstans.
Stannade för att brygga mig lite kaffe och äta smörgås med makrill i tomatsås.
Det fick bli min brunch.

Tog foton som vanligt. Kul till minnesbanken.

Kom så fram till Kollogården vid 13.40 tiden. Alldeles lagom för att köra in och ställa bussen i läge för lastning.
Jag kände inte för något bad.
Det var tur det för det här gänget hade bråttom hem och allt gick jättesnabbt.
Jag gick en kort promenad och tog foton.

Hinner jag så blir det bad nästa dag istället. Jag skulle ju tillbaka.
Vi rullade redan 14.45 och det gick i ett fint tempo hela vägen till Stockholm.

Jag kände mig trött och vänster lår krampade sista timmen. Det var inte skönt alls. Skulle behövt upp och röra på mig men det gick ju inte.
Rulla i ett svep över 4 timmar det tar på kroppen.

Väl framme blev det snabb urlastning. Bussen var jättefin efter detta gäng.
Jag behövde bara fixa det sista som missats.
Åkte till Frihamnen och tömde toan.
Sedan till hotellet med en 30 minuters raststopp 3 minuter från hotellet.
Så knappt blev det då jag trodde att jag skulle hinna fram.
Hade 15 minuter vid avlastning.

Men vad gjorde väl det. Missbedömning av mig så jag roade mig med att putsa rutor och förbereda för nästa dags körning.
Var jättetrött vid ankomst hotellet 21.00
Checkade in.
Dusch, kaffe o ostmacka i magen och sedan isäng.
Somnade helt färdig vid 22.30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards