Alla inlägg den 8 augusti 2021

Av Sirpa - 8 augusti 2021 20:21

För en dryg timme sedan landade jag i sovrummet i den lägenhet vi chaffisar bor i här i Sumpan medans vi kör Tågersättningar från Bålsta till Cityterminalen och Sundbyberg.

Jag var ju här tidigare men åkte sedan hem för att genomföra mina andra körningar och vara ordentligt ledig så vilotidsreglerna följdes.

Nu har jag varit ledig i tre dagar och det känns bra, för nu är det bara att jobba på igen.

Fick skjuts till Bålsta av min äldsta dotter och lilla barnbarnet.
Tog sedan Lets Gobussen som kör till Sumpan. Kollegan i den bussen kom också hit idag och började jobba efter en längre ledighet.

Vi bar båda upp vårt bagage hit och sedan stack han iväg för att köra klart passet.
Jag blev själv kvar här i lägenheten.
Kollegorna kommer senare ikväll.
Då har nog jag redan somnat.

Bäddade sängen med mitt medhavda sänglinne och packade upp det jag hade med mig.
Känns skönt att vara på plats kvällen innan då jag börjar köra imorgon vid 6 tiden.
Går 6.40 från Cityterminalen till Bålsta.
Min buss kommer in under kvällen.

Jag har ätit finska köttpiroger till middag, bryggt kaffe och rundat av med en bulle.
Yngsta dottern ringde och vi pratade om deras lilla tripp till en god vän i Småland.
Nu är de hemma hos djuren igen.
Som jag lämnade vid 16 tiden idag.

Det är svalt och skönt i lägenheten nu.
Förra gången var det jättevarmt och då hade jag med fläkt som stod igång hela nätterna så det skulle gå att sova.
Nu är den heta tiden över och det är jag glad för.
Trivs inte med så höga temperaturer.
Inte när jag ska jobba och sova.

Jag kommer att vara här nu till fredag.
Sedan är min tid över för tågersättningar för denna gång.
Ska ju iväg med mitt Vsk på Lördag till Landskrona i dagarna två.

Men nu först några dagar med Lets Go.
Tycker mycket om att köra för Daniel och med hans fina bussar.

Av Sirpa - 8 augusti 2021 19:58

Direkt när jag gått upp imorse så satte jag igång att göra kaksmet.

Det blev en hel långpanna med Äppelkaka och tre mindre pajformar med Svart Vinbärskaka.

Äppelkakan hängde med till Bålsta och mina busskollegor där.

Av Sirpa - 8 augusti 2021 01:37

Vaknade av någon anledning mitt i natten och kände för att ta ett avsvalkande pooldopp.
Så blev det.
Gick med ett badlakan virat runt kroppen och tog lite foton på alla mysiga solcellslampor ute i trädgården.

Sedan ner i poolen.
Vek undan poolduken en bit bara så jag kunde sänka ner mig i det kalla vattnet.
Så grymt skönt.
Inte en tråd på kroppen.

Låg där under den stjärnklara himlen och bara njöt av tystnaden och stillheten.

Sedan var det jätteskönt att frottera mig torr och krypa i nattlinnet, ner i bäddens värme igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards