Alla inlägg den 9 augusti 2021

Av Sirpa - 9 augusti 2021 23:33

Kom till lägenheten i Sumpan vid 19 tiden på kvällen.
Hade då kört klart mitt pass mellan Bålsta och Cityterminalen.
Stannade en stund hos kollegorna i Bålsta innan jag drog "hemåt"
Mysigt att bara umgås medan grillen stod igång och det fixades mat i mängd.

Jag åt inget där utan fixade till lite nudelsoppa med ostmacka efter en varm dusch.

Knepigt väder. Stundtals sol och varmt och plötsligt kallt och blåsigt, eller en rejäl åskskur.
Riktigt blandat.

Softade ner för kvällen och hann somna när kollegorna anlände från sina körningar.
De gjorde kväller direkt då klockan var mycket.

Jag vaknade vid 23 tiden och har nu svårt att somna om.
Behöver sömnen då jag ska upp vid 5 tiden för jobb igen.

Måndagen var lite småjobbig i övrigt.
Mycket trafik i Stockholm då semestrarna verkar vara över och folk har återgått till sina jobb.
Rörig och stressig trafik.
Tågresenärerna vi kör är väldigt irriterade över att måst åka buss.
Inte mitt fel som förare men jag får ta emot gnället.

Det är ju nu sista veckan innan tågen börjar rulla igen.
Förstår alla pendlare att det är frustrerande men fortfarande inte bussförarnas fel.
Ge på SJ istället.

Jag hade väldigt ont i magen hela dagen.
Vet inte riktigt varför men det tog också kraft.

Kör samma sträcka och tider imorgon också men sen ska jag ha passbuss.
Då blir det lite lugnare troligtvis men längre arbetspass.
Det ger timmar och pengar.

Ser på kollegorna som slitit i 5 veckor redan att de börjar få nog.
Hela sommaren har gått i arbetets tecken för dessa trogna tågersättningsförare.

Nu ska jag försöka sova vidare.
Låg en stund på spikmattan. Det ger ro

Visst ser vi stiliga ut där vi står på rad :)
Jag först med "min" Mercedes som jag nu kör för Lets Go

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards