Alla inlägg den 11 augusti 2021

Av Sirpa - 11 augusti 2021 02:09

Den här sommaren har verkligen rusat fram. Tycker inte det var så länge sedan som vi körde igång Tågersättningarna mellan Bålsta och Cityterminalen.
6 veckor har flygit fram.

Första veckan var jag inte med här utan körde i Göteborg istället. Till Alingsås.
Sedan har det ju varit Kollokörning onsdag Torsdag varannan vecka samt turer med Vsk fotboll.

Det är inte många lediga dagar jag haft under sommaren.
Så vill jag ju jobba.
Ledighet vill jag helst ha när det är lugnt överallt och alla jobbar.
Mitt i semestetid vill jag inte trängas med andra utan väljer då att jobba.
Det blir nog mycket kontakt med folk ändå i jobbet.

Nu är det tre dagar kvar för mig för denna gång här i Stockholm.
Lördag och Söndag är de sista för övriga kollegor och då är jag iväg med Vsk till Landskrona.

Onsdag kommer jag att vara passbuss.
Som tas ut om det behövs vill säga.
Jag finns tillgänglig och hjälper till vid varje lastning då tågen kommer in.
Sedan kommer jag att köra igen på tordag och fredag.

Dotter och barnbarn hämtar hem mig fredag eftermiddag.
Hinner packa om väskan, sova hemma en natt och sedan iväg till hotellet i Ängelholm dit jag kör Vsk första dagen.
Matchen spelas på söndag klockan 13.00 i Landskrona.

På söndag är det också min första dag som Fast anställd 100% Beställningsförare på Merresor.

14 dagar framåt har jag sedan fått i beställningskörningar redan.
Allt från sista kollohämtningen, hockeykörningar, Gröna Lund till Handboll i dagarna två i Karlskrona.
Så det rullar igång fint med jobb så jag klarar mig.

Ledig, det får jag vara nån gång framåt i höst. Åtminstone ett par dagar :)
Självklart har jag ju min veckovila som lagen kräver.
Den kommer jag att använda till att såga och klyva ved hemma, av de Björkar som ligger och väntar på hög.

Nu sova så jag orkar med den långa arbetsdagen som väntar.

Tre dagar till med härliga Lets Go By Bus Örebro.


Av Sirpa - 11 augusti 2021 01:32

Igår när vi stod och lastade på Cityterminalen i Stockholm så öppnades himmelens portar fullständigt.

Det satte igång och hällde ner regn så kraftigt att varken brunnar eller avlopp hann med.
Vägarna såg ut som vattendrag.

Jag stod med bagageluckan öppen på bussen och först räckte det med att stå under den i skydd. Sedan började battnet rinna emellan vid gångjärnen.
Till sist satt jag på huk inne i bagageutrymmet och tog emot de väskor som gästerna kastade in i farten då de kom springande till min avgång till Bålsta

Jag var genomvåt i håret och på skjortan. Det rann ner i ansikte och ögon när jag sedan började rulla.
Som tur fanns en liten handduk i skåpet.
Satt och torkade håret för att se nåt.

E4:an var som en sjö att köra på.
Trafiken flöt sakta fram och vattnet vräkte i kaskader från de bilar som ändå skulle stressa fram.
Jag tog det lugnt som merparten av trafiken. Tre filer i lugnt och samlat tempo mot Kista.
Översvämningar överallt.

Det blixtrade och dånade av åskan som låg alldeles ovanför.
Hörde trafikradions varningar om olyckor och incidenter som skedde då alla inte fixade köra vettigt.
Det tog extra tid och det var bara att gilla läget.

Bortom Barkarbyavfarten var det sedan torrt på vägen och allt flöt på normalt igen

Kom fram till Bålsta 50 minuter efter avgång från Cityterminalen.
Så det blev ca 15 minuters försening på grund av regnet.
Där sken solen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards