Alla inlägg den 22 augusti 2021

Av Sirpa - 22 augusti 2021 21:50

I Lördags morse när jag vaknade satt det fast en liten äcklig Fästing på min vänstra överarm.

Kände när jag drog med handen att det var nåt litet som satt fast i huden.
Var klok nog att inte riva till utan bad min dotter titta om det var det jag trodde.

Jodå, det var ett litet äckel.
Jag kände hur det kliade och dottern tog genast fram Fästingplockaren vi har till Ludde och katterna.
Den var pytteliten och lätt att få loss.
Gjorde rent stället noga och nu är det bara att avakta och se om jag klarar mig från att få Borrelia.

Om så blir får jag fixa läkartid och ordna med penicillin.

Jag har inte tid att bli risig nu.
Alldeles för mycket i livet som måste ordnas med nu under hösten.

Det är min söta underbara kattfröken som drar med sig fästingarna till min säng.
Katterna har fästingmedel på sig men de får med sig äcklen i pälsen.

Inte mycket att göra åt.
Jag älskar att sova med min lilla pälskling.

Av Sirpa - 22 augusti 2021 07:55

Det blir tajt mellan körningarna just nu och det känns jättebra för mig

Onsdag eftermiddag bar det iväg till Sollentuna med Vsk Herrar som skulle spela i Svenska Cupen.

Jag fick först gå iväg till Sollentuna centrum för att köpa gafflar till maten efter match.
Det hade missats skicka med.
Det jag hade sparat i bussen från tidigare tillfällen var borta.
Förstår inte varför alla dessa avlägsnats från bussen.

Tittade lite på matchen och gick sedan längs strandpromenaden bort och tog lite foton över vattnet och slottet som låg så vackert på en höjd.
Edsbergs Slott.

Vi förlorade den matchen och det innebar att Vsk åkte ur Svenska cupen och lika bra det.
Viktigast är att lägga krutet på att vara kvar i Superettan.
Full focus på kvarvarande matcher där istället.

Åkte hemåt på kvällen.

Av Sirpa - 22 augusti 2021 07:32

I tisdags var det så dags för den sista hämtningen från Kollogården i Värmland, för den här säsongen.

Kändes lite vemodigt!
Sommaren gick så himla fort.

Åkte till depån i god tid för jag ville vara säker på att hinna klart allt innan det var dags att åka iväg.
Bussen ren och fin samt släpkärran påkopplad.
Fick dessutom vara lite behjälplig då en kollega som inte kört kollot tidigare skulle iväg den tidigare turen.
Blev några telefonsamtal.

Vi hade haft problem med tankningen på depån under veckan så jag fick åka till ett annat ställe och tanka.
Det krånglade med korten så det slutade med att jag tankade med mitt eget privata kort sålänge för att komma iväg.
Vad gör jag inte för att allt ska klaffa.
Kunderna är viktigast.
Det andra får man lösa sedan.

Allt ordnade sig på bästa vis och några timmar senare var pengarna åter på mitt konto.
Teamwork på högsta nivå.

Kom till kollot i vanlig tid
Regnigt, blåsigt och kallt så jag valde bort badet som jag hade tänkt ta denna sista gång denna sommar.
Plockade med mitt medans packningen lastades.

Avgångstid 15.00 hölls bra. Det var jag tacksam för. Körde i full rulle till Kth i Stockholm och lastade av.
Gick noga igenom bussen under de 45 minuter jag måste ta där.
Kopplade på släpet och åkte till Västerås.

Städ tvätt och fixa klar bussen innan hemfärd mitt i natten.
Tuff lång dag.

Jag hoppas och ber att dessa körningar återkommer nästa sommar.
Tycker jättemycket om att köra Kolloungarna med "min" buss och släp.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards