Alla inlägg den 23 augusti 2021

Av Sirpa - 23 augusti 2021 11:04

Fredagen bjöd på en sen körning.
ESK Hockey J18 skulle till Nacka för match.

Jagvar framkörd med ESK bussen utanför Bachohallen i god tid.
Vi rullade mot Stockholm mitt i etermiddagens rusningstrafik.

Såg på Gps:en att det lyste illrött av köer från alla håll både in och ut i Stockholm.
Fredag eftermiddag är ju bland det värsta som går att frambringa i trafiken där.

Jag valde en väg som var farbar.
Körde efter min egen magkänsla och den blev rätt.
Vi kom fram i mycket bra tid.

Lastade ur och jag parkerade bussen.
Var inte så värst sugen på att gå in i den iskalla gamla hallen.
Höll mig i bussen först.
Tvättade fönster och grejade.
Tog sedan en längre promenad på kanske totalt 5 km.
Inte mycket att se men jag fick ju röra på mig iallafall

De unga grabbarna vann sin match med 2-4 så detvar god stämning i bussen på vägen hem under kvällen.
Helt lugnt i trafiken så efter en dryg timmes färd lastade vi ur i Enköping och jag kunde åka till depån i Västerås.
Tvätta, städa och fixade innan hemfärd.
Kom hem så jag somnade vid 2.15 tiden

Av Sirpa - 23 augusti 2021 06:38

Då kör vi äldsta dottern och jag
Alltid lättare när man är två eller till och med flera.

Bägge vill vi ändra på matvanor och få igång förbränningen.
Så det är dags för 13 dagars som den heter.
Den är tuff och superbra.
Kickar igång allt och sköter man sig hyfsat efteråt så ska set gå bra.

Nu är det länge sedan jag hade motivationen till att försöka göra något.
Läge nu känner vi båda.
Så denna morgon är det endast en kopp svart kaffe till frukost

Googla gärna fram 13 dagars dieten som togs fram av idrottsläkare för många år sedan.

Den fungerar för mig iallafall.
Jag behöver stengård diciplin för att komma igång.

Kommer att skriva här varje dag hur det går. Vad jag äter, hur mycket jag rör på mig och hur jag mår
Är du nyfiken och vill testa så häng på.

Var beredd på att det blir tufft bara.

Jag vill må bättre och få bort lite kilon så nya jobbkavajen sitter bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards