Alla inlägg den 27 augusti 2021

Av Sirpa - 27 augusti 2021 04:54

Jag älskar ju att bada/doppa mig i våran lilla pool så snart tillfälle ges.

Orkade inte igår kväll då jag jättetrött kom hem efter en lång arbetsdag med Eckerökörning.

Men nu imorse blev det av.
Ut i höstrusket med badlakanet runt kroppen. Av med en bit av poolduken och ner i vattnet.
Det var mörkt ute så jag passade på att doppa mig utan en tråd på kroppen.

Luften är ju inte kall ännu och vattnet håller säkert +12 eller nåt sånt, så det var uppfriskande skönt.
In för att frottera mig torr.
Kröp i nattlinne, mysmorgonrock och myssockor.
Laddade in mera ved i köksspisen.

Bra start på en ledig dag.

Är ännu inte villig att ta ner poolen utan ger vädret en chans till.
Kommer vara ledig måndag och tisdag kommande vecka, efter helgens jobb.
Är det ruskväder då så är det dags att tömma, rengöra och plocka ihop poolen för denna säsong
Inte dags ännu.
Vill ha möjligheten och njutningen att krypa ner för ett dopp.

Av Sirpa - 27 augusti 2021 03:49

Nu är höstrusket här.
Alldeles för tidigt tycker jag.

Men samtidigt öppnar det nya dörrar till mys hemma.
Det blir läge att elda i köksspisen och det har vi nu börjat med.
Dottern först igår och jag håller just nu på att försöka få liv i en varm brasa.

Det är inte lätt med den spisen.
Likaså är murstocken iskall och det tunga lågtrycket lägger ett lock uppepå.
Gäller att inte ge upp bara.
Det går efter ett tag och sedan sprakar elden så fint.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards