Alla inlägg den 31 augusti 2021

Av Sirpa - 31 augusti 2021 18:52

Fick idag ett välkommet avbrott i gräsklippningen då äldsta dotter och barnbarn kom för att hämta mig till en badtur.
Den bar iväg till Barva Kalkbrott som är ett härligt ställe med klart rent vatten.
Jättedjupt ca 10-14 meter.

Riktigt kallt och friskt i vattnet.
Vi badade inte länge då både dottern och jag är mitt i 13 dagars kuren och då inte riktigt ok i orken.

Vi åkte hemåt efter en timme.
Satt på en klipphylla efter badet och bara njöt av det fina och stillheten.

Av Sirpa - 31 augusti 2021 00:02

Det går i perioder för mig, hur mycket te jag dricker.
Just nu har det blivit en ersättning för kaffet och en lugnande stund när jag kör 13 dagars kuren tillsammans med äldsta dottern.

Det är ju en strikt diet som ska följas i 13 dagar som gör att kroppens ämnesomsättning och förbränning ska skjuta fart åt rätt håll.

Det har det verkligen gjort och jag är jättenöjd.
Mår bra i magen. Har inte ont längre.
Sockersuget existerar inte och jag känner mig aldrig sugen och hungrig kvällstid som jag gjorde senaste tiden.

När jag känner mig orkesfattig eller bara sugen på att få något varmt i mig så har det blivit att jag kokar på vatten och fixar till riktigt gott te.
Med en tesked honung i.

Det blev så nu inatt.
Jag har lite svårt att ställa dygnet rätt igen efter att jag kom hem på morgontimmarna efter att ha jobbat kvällen och halva natten.
Som tur så är jag ledig imorgon också.

Gjorde mig nyss en Nice cup of tea och satte mig ute på verandan.
Syrsorna spelade i den mörka natten.
Luften underbart sval och det var nästan stjärnklart.
Månskäran hängde på den svarta himlen.
Det var behagligt att bara sitta där och filura i natten.

Wille katt som var ute, valde att gå in för att sova hos mig i sängen.
Nova låg redan där. Katterna börjar vara mera inne om nätterna nu när hösten närmar sig.
Om sommaren var de ute mest varje natt och jagade.

Imorgon har jag tänkt att klippa gräs på framsidan av huset.
Jag ska ta en kaffe med min bästa vän och prata av mig lite om senaste veckans händelser och tankar.
Han är toppen som bollplank.
En timme med denna människa laddar mina batterier och energier ordentligt.

Behöver nog tvätta en maskin jobbarkläder efter senaste resan.

Äldsta dottern och jag pratade om att åka och bada i ett stenbrott där vattnet hållit bra temperatur fast det varit kallt och regnigt ett tag
Vi ska vänta in barnbarnet från skolan och sedan ta en sväng dit.

Så morgondagen är fylld av planer.
Sedan drar ju jobbet igång igen med full kraft. Återigen en jobbarhelg framför mig. Inga längre resor men helgen är fylld ändå.

Jag skulle behöva sova nu då det vart så få timmar natten innan.
Tog mig en tupplur i eftermiddags så det tog väl bort en del av sömnen inatt.

Smaken av det goda teet finns kvar i munnen.
Wille sover tungt vid fotänden av sängen.
Nova gick iväg. Vet inte om hon drog sig upp till mitt barnbarns rum på övervåningen. Där trivs hon också

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards