Alla inlägg den 2 september 2021

Av Sirpa - 2 september 2021 13:07

Min 13 dagars kur börjar lida mot sitt slut och det känns i kroppen.
Kilon har försvunnit och det blir bara tuffare för var dag att motivera mig till att äta det som måste ätas.

Är inte hungrig det minsta.
Så det går utav farten att jag missar måltiderna om inte någon påminner.

Full fart på jobbet och hemma så det kommer som en påminnelse när mina krafter sinar.
Då är det hög tid att äta.

Känns jätteskönt i kroppen med det som försvunnit.
Uniformen sitter bra, på gränsen till för löst. Tidigare var det hemskt mot eftermiddagarna när byxorna tryckte och stramade överallt.

Sedan har jag nog hållit ett lite för hårt tempo vad gäller fysisk aktivitet.
Går mycket, lyfter massor och far omkring som ett torrt skinn med gräsklipparen hemma.
Då måste protein till, annars faller musklerna ur och det blir inge bra.

Magen är jättenöjd. Inga smärtor eller annat som stör.
Den bara mumsar på av det som kommer ner.

Som alltid när jag kör den här kuren så saknar jag bröd.
Älskar bröd!
Så den biten måste jag vara försiktig med när kuren är över på Söndag.

Idag till lunch har jag ätit lite naturell Kvarg, 2 kokta ägg och lite Keso som var kvar i en förpackning. Samt en morot+ ca 1 dm färskgurka.

Det räcker gott.

Till kvällen kommer jag att ta skinkskivor och Kvarg. Hinner inte fundera så mycket över maten då jag slutar 20.00 ikväll att jobba och börjar igen 6.30 imorgon.

På Lördag är avslutningen på kuren Grillad Kyckling.

Min kaffekonsumtion har minskat rejält.
Tar ju en kopp te på kvällarna och ibland på dan om jag har tillgång.
Örtte, Grönt te och annat gott och nyttigt.

Ska försöka behålla den vanan.
Ett bra sätt att få i sig vätska och något varmt i magen innan läggdags.

Kommer att skriva ett avslutande omdöme när kuren är över.
Berätta lite tankar då hur jag ska fortsätta min viktnedgång, för det kommer jag att göra.
Det hänger så mycket fina kläder i mitt klädskåp som jag vill kunna använda igen.
Nu talar jag inte om massor med kilon utan kanske 5-7 kg till efter kurens resultat.
Dottern tippade på att jag nu gått ner den mängden och får jag då ner samma ännu en gång så blir det bra.

Kan komma igång med löpträning, vem vet :)
Det vore skönt

Av Sirpa - 2 september 2021 10:52

Vackra färger bjuder hösten på här i Grisslehamn.
Körde hit ett busslass goa gäster som åker med Ms Eckerö.

Jag har intagit viloläge i stugan i väntan på gästernas återkomst vid 14.30

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards