Alla inlägg den 22 september 2021

Av Sirpa - 22 september 2021 11:23

Imorse efter att jag kört mitt söta barnbarn till skolan så tog jag mig en uppfriskande rask promenad till Vallby Kyrka.
Ville tända ljus på en viloplats och i Minneslunden för alla jag saknar i livet.

Vallby Kyrka ligger så vackert där på kullen och gravarna i sluttningen.
Runtom är det åkrar och utsikt ganska långt.

Tände ljusen och pratade med dem som jag ville känna närheten utav där i Minneslunden.

Jag vet att alla som redan lämnat det jordiska, finns med oss och vandrar vid vår sida.
Den övertygelsen har jag haft ända sedan min älskade Pappa lämnade mig kvar här på jorden utan hans fysiska närvaro i mitt liv.
Jag var bara 12 år när det ofattbara skedde.

Sedan dess vet jag att han inte lämnat helt. Han har vandrat vid min sida hela mitt liv som en ledsagare.

Jag pratar högt med min Pappa än idag fast jag själv börjat åldras.
Jag behöver honom hos mig i själen varje dag.

Det är så många som gått efter honom.
Släktingar och goda vänner.

Min syster har jag ännu svårt att ta in att hon inte finns kvar, fast det gått flera år nu. Jag var ju själv med henne det sista dygnet innan hon somnade in för gott.
Ändå känns det som att hon är med oss på jorden.
Det känns som att hon ännu finns kvar i Västerås.

Kanske går den känslan över med tiden.
Jag vet inte.

Känns skönt på nåt vis att bara stå i Minneslunden, vart jag än befinner mig och prata högt.
Det känns som någon lyssnar.

Just nu är jag väldigt trött och slutkörd.
Det gör en sårbarare och känsligare på något vis.
Jag vet inte när möjligheten till vila och återhämtning finns så det får bli stunder som besöket i Minneslunden, promenader och sådant som får vara tillfälliga lösningar.

Någon semester är det ju inte tal om detta år. Inte heller var det någon förra året.
Kanske kan jag få någon längre ledighet 2022. Beror helt på hur arbetslivet ser ut och pandemins framfart.

Nu gäller det att bara orka.
Trolla fram styrka någonstans ifrån.
Mamma behöver mig, arbetsgivaren och min familj härhemma.

Av Sirpa - 22 september 2021 10:34

Det är verkligen vackert den här årstiden med alla sprakande färger i träden.

Av Sirpa - 22 september 2021 04:59

Gårdagen blev både lång och stundtals riktigt jobbig när jag kämpade med tröttheten som tagit över hela mitt väsen.

Det fungerar inte att jag bara får sova några timmar på morgonkvisten efter långa arbetspass.
Fullständig kaos i dygnsrytmen blir det och jag går sönder så småningom om jag inte ser till att få sova tillräckligt.

Lade mig för att sova natten vid 21.30 tiden. Sov som en stock med Nova fastlimmad intill mig.
Kändes lite som att hon gjorde allt hon mäktade med för att vagga mig till sömns.
Hade ju fått alldeles för få timmar natten innan då jag kom hem vid 2 tiden från jobbet.

Vaknade vid halv 2 inatt och Nova tyckte det var läge för henne att gå ut.
Gick upp och släppte ut henne samtidigt som Wille kom in efter sin nattjakt.

Gick på toa och försökte sedan somna om. Det gick ju inte.
Hjärnan var redan igång med dagens kommande arbete och allt som måste göras innan vintern kommer, både på jobbet och hemma, samt ordna med mammas framtid.
Med hennes vård och boende är ju allt så ovisst.
Beror helt på hur hon kommer att repa sig efter hennes otäcka fall i hemmet.

Kommer hon att kunna bo hemma i sin lägenhet något eller blir det ett annat boende. Vi vet inte brorsan och jag.
Det är bara att vänta och se.

Jag ska besöka henne på fredag iallafall. Ska ordna med lite tidningar åt henne då det är så långtråkigt för henne där hon nu befinner sig.

Sen idag är det ju inte klart med vart jag och kollegan ska och vilken tid.
Vi ska tydligen på nån lunchsammankomst men vet inte tid och plats.
Sedan alldeles efter det har jag körning till sent på natten igen.
Dagen kommer att bli grymt lång även denna gång.

Det skapar hos mig en oro då jag inte vet vilka tider jag har att styra efter.
Måste åka hemifrån säkert vid 10 tiden för att vara på plats och invänta svaret under tiden
Så min dag blir från 10 på fm till 2 på natten.

Sedan är jag ledig i två dagar iallafall och hinner få undan av det som väntar härhemma.

Nu har jag tagit mig en kopp kaffe och tänt i köksspisen.
Känner att jag nog kan sova nån timme till.
Ska köra mitt älskade barnbarn till skolan vid 7.30 Tänkte hinna med en promenad innan dusch och jobb.

Först sova lite till.
Behöver det verkligen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards