Alla inlägg den 23 september 2021

Av Sirpa - 23 september 2021 19:04

Det kostar på orkesmässigt att tömma och montera ner en pool.
Det har jag nu fått erfara för andra året i rad.

Badsäsongen kände jag var över när jag doppade mig i tisdags för sista gången denna säsong.
Då var det +7 i vattnet och där kände jag att gränsen gick.
Det var nästan smärtsamt att krypa ner i det kalla vattnet.

Så idag när det klarnade upp efter allt regn så satte jag igång att tömma ur vattnet.

Det går ju inte så fort så under tiden bar jag bort solstolar, stenar och annat som skulle stuvas undan från poolterassen.

Tog foton vartefter.
Det sista fotot blev när vattnet var ur och stativet nedplockat.
Pumpen nedmonterad och undanstoppad.

Nu ska allting bli torrt och fint innan det stuvas ner i källaren i väntan på nästa badsäsong.

Skönt att få detta gjort då det är så mycket annat som väntar på att bli uträttat innan vintern.

Den här dagen skulle jag egentligen börjat såga till björkarna, men regnet vräkte ner hela förmiddagen och en bra bit in på eftermiddagen.

Valde då att efter maten lägga mig och vila. Somnade en kort stund och det gav mig såpass med energi att jag tog itu med poolen.

Pooltäcket hänger ute på tork och själva poolduken upp och ner över trämöblerna vid grovingången.
Hoppas på sol och lite vind imorgon så allt kan packas ner.
Stativet är rengjort och buntat ordentligt så de håller sig samlade och fina.

Tack för iår Älskade lilla pool.
Nästa år ska du få en bättre pump

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards