Alla inlägg den 14 maj 2022

Av Sirpa - 14 maj 2022 07:13

Den tog jag för snart en vecka sedan i Djuprämmen i Värmland.
Har ju fått mina älskade Kollokörningar även denna sommar och det känns verkligen toppen.

Förra Fredagen körde kollegan dit ett stort gäng ledare som skulle på utbildning.
Samma gäng hämtade jag i söndags.

Hade med mig badkläder ifall att det skulle bli läge att bada.
Visste att under fredagen låg det delvis i kvar på sjön.

Såg under färden dit att det låg snö kvar på sina ställen så kallt var det ännu helt klart

Parkerade bussen och när den sedan lastades så gick jag ner till sjön.
Det var så vackert där så jag blev alldeles varm av bara känslan att stå där på bryggan och titta ut över vattnet.
Såg lite is längs kanterna, men det hindrade inte mig från att byta om ochgå ner för stegen och i vattnet.

Bitande kallt var det men himmel så uppfriskande och skönt.
Var i två gånger alldeles vid stegen
Var ju ensam därnere så jag vågade inte simma ut mer än några meter ifall jag skulle överraskas av kylan.
Ville inte utsätta mig för kramp eller så.

Se så vackert det är

Kylan bet ordentligt i huden och jag frotterade mig torr och varm där på bryggan innan uniformen åkte på igen.

Årets första bad avklarad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards