Direktlänk till inlägg 27 november 2022

Valbo Stockholm

Av Sirpa - 27 november 2022 08:43

Hade en lite speciell körning i Torsdags.
Med start redan Onsdag då jag fick åka tom med dubbeldäckaren till Gävle för att övernatta på Scandic Väst.

Så bara för att sova och få dygnsvilan inför körningen under Torsdagen.
Skulle inte klarat allt samma dygn tidsmässigt.

Sedan iväg 6.30 torsdag morgon för att plocka upp skolelever i Valbo som jag körde först till Naturhistoriska i Stockholm och sedan vidare till Rikstadshuset.

Parkerade nedanför Lejobacken efter del bök och stök.
Inte det lättaste att baxa fram en
Dubbeldäckare med skidbox bak i Stockholm!!

Snövallar överallt så det var trångt som attan överallt.
Som om det inte vore trångt nog redan i den staden!!

Pustade ut under väntetiden. Åt medhavd mat och sparkade bort snövall så jag fick upp dörren för att lasta gästerna. Ingen snö tas bort i denna stad tydligen!

Lämnade Stockholm vid 15.30 och fastnade i en långsamtgående kö på E4:an.
En bil som fått stopp och måste bärgas.
Tappade nästan 40 minuter i tid där.
Bara att gilla läget!

Lastade ur i Valbo och det tog lite extra tid då lärarna såg till att eleverna lämnade en städad buss efter sig.
Det var jag oerhört tacksam över.
Tydligen hade det varit brödkrig på övervåningen.
Men ungarna fick plocka upp allt.

Jag körde sedan i regn och mörker till Västerås där körtiden krävde 45 minuters rast i färdskrivaren.
Suck!!
15 minuter från depån och jag var fruktansvärt trött efter lång dag.
Förseningen på E4:an ställde till detta.

Körde till depån, tankade och var sedan tvungen att parkera då jag jobbat i 15 timmar.
Ringde Jouren och meddelade läget.

Var hemma vid 22.15 Så galet trött att jag var yr i huvudet.

Vissa dagar är grymt jobbiga.
Men så är det och det är bara att sova, vila och ta nya tag.

Fotot är från en tidigare körning.
Orkade inte ta några denna resa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards