Direktlänk till inlägg 30 november 2022

Sista November

Av Sirpa - 30 november 2022 07:13

Den här månaden har gått i rasande fart.
Inte mig emot då jag tycker att detta mörker och ständiga fukten är obehaglig. Jag vill ha snö, några grader minus och gärna lite sol.
Denna mörker suger energi till max.

Dagarna blir ju inte ljusa alls. Det är som en ständig skymning.
Allt är grått, blött och mörkt.
Riktigt tufft att köra i ständigt mörker.

Inomhus har vi levande ljus och köksspisen tänd mycket men ute finns ju inget sånt.

Jag äter D vitamin den här årstiden.
Har börjat med det nu i vinter.

Igår på min lediga dag var jag igång tidigt. Uppe innan 5 . Städade hemma, duschade och käkade min frukostgröt.
Mejlade jobbet och fixade med månadens räkningar.

Sen bar det iväg till ÖoB och handla lite.
Tvättmedel, toapapper, hårschampon och sånt som behövs.
Efter det gick jag in på Röda Korsets Sekondhand och botaniserade.
Hittade lite julklappar där för billig peng. En hästbok till barnbarnet.

Åkte så vidare till Willys i Surahammar och handlade lite varor som jag tog med hem till gamla Mamma.
Hon hade sovit lite på dan så jag avvaktade med besöket ett par timmar. Därav besöket på Röda Korset.

Väl hemma hos henne fixa jag fika åt oss. Hade köpt goa Saffransbullar.
Jag var hungrig så jag tog ostmacka. Mamma hade ätit sin lunch. Jag hade köpt med gott bröd som jag senare även bredde kvällamackor av till Mamma att äta innan läggdags. Med skivad Julskinka fick hon :) det vet jag att hon tycker om.
Hade med en platta med mineralvatten Melonsmak. Kan vara gott att varva med då hon dricker mycket vatten.

Jag bytte köksgardiner, hämtade kompostpåsar från källaren, skakade av allt sänglinne på balkongen så det blev fräscht, fixade fint inne i gardinskåpet. Kastade sopor, vattnade blommor. Diskade det lilla som blev, städa toan.

Jag vet vem jag ärvt ordningasinnet av när jag hör hur Mamma känner med allt hemma hos sig.
Renlighet och ordning är viktigt i hennes liv. Jag är ju likadan.
Förstår att det är tufft för henne med Hemtjänsten och allas olika sätt att se på Mammas behov.

Nu verkar hon iallafall äta lite bättre sen mitt förra besök. Jag hade med mig Proteinpudding som smakar gott som efterrätt. Likaså en spray som hon kan ta mot muntorrhet.
Fyllde på förrådet av småhanddukar som hon förbrukar i mängder.
Tog hemifrån mig då vi har massor.
Mjuka och behagliga.
Gammal och ömtålig hud behöver mjukt.

Hemtjänster tvättar ju bara var 14:de dag så dessa hinner ta slut.
Nu fick hon 10 till så det räcker ett tag

Vi hann inte sitta och prata så mycket då jag for omkring med alla sysslor.
Jag behövde åka hem vid 17 tiden för att hinna med mitt eget hemma. Tar ju nästan en timme att åka emellan. Var förbi Zoobutik och köpte några syrsor till min spindeldam.

Kom hem vid 18.30 och här hade dotter och barnbarn middag klart så jag fick i mig riktig mat.
Den lediga dagen försvann i full fart och jag var jättetrött.
Kröp isäng redan vid 20 tiden. Låg och läste och kände sömntåget straxt komma tuffande.

Dagarna rusar fram och jag tycker inte att jag riktigt hinner med.
Får definitivt inte den vila och återhämtning som behövs.
Måste komma till någon lösning innan mina krafter är helt slut.

Min sk semester gick ju helt i Influensans grepp och nu finns ju ingen längre ledighet på världskartan
Måste ju jobba för att få pengar så allt i livet kan betalas.

Semestervilan hade behövts. Helt klart.

Nu ligger jag och planerar kommande arbetsdagar. Ska snart iväg på dagens körning som går från Strömsholm till Västerås och därifrån sedan till Arlanda.
Så det blir en kort arbetsdag bara på 9 timmar.

Ingen hotellövernattning den här veckan utan jag kan sova i min egen säng.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards