Alla inlägg den 4 juni 2017

Av Sirpa - 4 juni 2017 17:26

Den här helgen har trillat förbi med en känsla av utmattning.
Jag har varit igång med allt möjligt vid husvagnen.
Hjärnan har inte gett mig någon ro...

Inte förrän nu, söndag eftermiddag, kan jag riktigt slappna av och inse att jag kan bara vara i stunden.

Efter att vi kom hem till lägenheten så har den riktiga känslan av ledighet och vila kommit över mig.
Detta gör mig frusen och trött.

Det kommer bli sängen tidigt ikväll.
Imorgon är det tidigt upp och jobba igen.

Av Sirpa - 4 juni 2017 15:57

Vi har bryggare i hemmet och husvagnen.
Dubbla sorter.
Vanlig och kapselbryggare.
Det krävs ju underhållning av dessa givetvis.

Kapselbryggaren vi tog till vagnen hojtade högt och blinkade om att det var dags för avkalkning.

Glömde handla medel gång på gång, men igår blev det gjort, då jag var till Öb i Arboga och handlade en del annat.

Tog så hem kapselbryggaren idag när vi åkte ifrån vagnen och med älsklingens hjälp så blev den riktigt ren och fin.
Tog lång tid när den jobbade på med avkalkningen.
Säkert en timme innan den var nöjd och vi kunde göra det sista.

Citronsyra är toppenbra och skonsamt för miljön.

När kapselbryggaren var klar blev det dags för den vanliga, härhemma.
Kändes skönt att få detta gjort då vi ändå är lediga och inte orkar ägna oss åt några avancerade sysslor.

Den stora avkalkningsdagen hos oss :)

Av Sirpa - 4 juni 2017 15:02

Denna helg var inte den bästa vad gäller vädret.
Men det hindrade inte mig från att bada.

Under Lördagen, då jag grejat med en massa i tältet så kändes det skönt att hoppa i sjön.
Valde det istället för dusch.
Håret blir så skönt efter sjövatten.
Mjukt och följsamt.

Var lite frusen timmen efter, medans håret var blött.
Det var nog +15 i vattnet tror jag.
Inga andra badade, vad jag kunde se iallafall.

Söndag morgon bjöd också på regntunga skyar, men det hindrade inte mig från att ta ett skönt, kyligt dopp från bryggan.

Jag älskar att bada :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards