Alla inlägg under mars 2017

Av Sirpa - 31 mars 2017 09:24

Tiden går fort.
Våren visar sig överallt och jag njuter i fulla drag.
Självklart lever vädret om med bakslag i form av snö och blask.
Minusgrader och snålblåst.

Gillar våren i mitt yrke.
Det sker förändringar i naturen dag för dag.
Flyttfåglarna har återvänt och tranorna syns i par lite varstans.

Dessa långbenta, lite tufsiga fåglar är mina favoriter.
Lugna och stillsamma lirare :)

Sitter nu på jobbet efter att ha kört första vändan till och från Arlanda.
Har en kort rast innan det är dags för veckans sista arbetspass.
Ska bli härligt med en ledig helg.

Husvagnen står på tur för vår del.
Kärestan har jobbarhelg men jag skall lasta bilen med husvagnssaker och fara ut till den, där den är på vinterförvaring.
Älskar detta första besök då jag inte brukar åka dit någonting, efter att den ställts i sitt vinteride.

Våren är här och Mars månad straxt slut

Lägger ut bilden som jag har som bakgrund i min mobil just nu :)

Av Sirpa - 30 mars 2017 19:21

Kände mig riktigt trött idag när jag kommit hem...
Eller, faktiskt redan på jobbet.

Fixade mat och åt i lugn och ro innan jag satte igång och plantera alla blommor vi köpte igår.
De hamnade i fina krukor och långlådor på balkongen.

Kallt var det och jag frös när allt var klart.
Tog en välbehövlig, varm dusch.
På med kaffe och sedan satt jag i soffan och såg på tv.
Diskmaskinen surrade sövande ute i köket och det var varmt och skönt under filten där jag satt.

Somnade sittande!

Jösses :) Då måste jag verkligen ha varit trött.
Tror att jag satt så i säkert 15 minuter och sov....

Det blir sängen tidigt ikväll.
Älsklingen jobbar kväller och jag skall upp 3.45 imorgon.
Veckans sista jobbdag och det skall bli så skönt att vara ledig

Av Sirpa - 30 mars 2017 17:32

Jag har ju kört igång med att cykla till och från jobbet, varje dag.
Det blir minst en mil per dag, då jag ofta trampar en extra sväng bara för att jag tycker så mycket om att cykla.

Sedan har jag fixat två crosstrainerpass och detta har gjort att mitt högra knä ömmar.

Står över gymet sålänge knäet inte riktigt är ok men cyklingen släpper jag inte.
Det är så skön känsla att starta mina tidiga arbetsmornar med frisk luft och 20 minuters trampa.
Flera backar att klara på morgonen.

Gick uppför dem under första två veckorna och nu har jag börjat trampa uppför dem, en efter en.

Min kropp älskar träning och jag blir piggare, gladare och det känns att vikten rör på sig.
Uniformen sitter bättre för varje vecka

Hoppas knäet mår bättre imorgon då jag vill ta ett pass på gymet innan helgen

Av Sirpa - 30 mars 2017 10:37

Tiden går med en rasande fart.
Jag hinner/orkar inte ens blogga.
Jobbar, tränar, fixar hemma och umgås med min älskade sambo.

Igår var vi tillsammans och hälsade på min syster.
Hon blev så glad i sitt trötta tillstånd, över att vi kom.
Att hon fick träffa min livskamrat.

Hon somnade till några gånger medans vi var där och hade dessutom väldigt tungt att andas.
Vi valde att låta henne vila.

Kändes bra att ha besökt henne en stund.
Ingen av oss vet ju om det blir den sista gången....
Vi tar farväl vid varje besök..

Av Sirpa - 28 mars 2017 21:15

Idag var älsklingen och jag till en butik som säljer finska varor.
Det blev en riktig nostalgitripp :)

Köpte bla en godispåse med en blandning som fanns redan när jag var barn.

Minns ännu hur jag sparade alla dessa papper med katterna på.

Av Sirpa - 27 mars 2017 16:35

Gjorde två långpannor Fröknäcke idag. Det är ju så grymt gott

Av Sirpa - 26 mars 2017 21:06

Loppet i tunneln längs nya Citybanan blev ett härligt minne för livet.
Redan i förra blogginlägget skrev jag om känslan av att jogga fram, under kyrkor, kyrkogårdar och sjöbotten.

Min kropp var riktigt glad över att få springa lite. Det var inga längre sträckor, men ändå.
Springet finns där i benen.
Joggade och gick raskt mest hela tiden.

Sista sträckan var grymt jobbig.
Värre än Abborrbacken i Lidingöloppet. Uppför under lång sträcka och med 14% lutning.
Trodde att lungorna skulle sprängas.

Målgången var riktigt skön.
Där stod mycket folk och väntade på oss som kom ångande in den sista biten.
7.6 km fixat!

Vi fick vattenflaska, påse med nötter, burk energidryck, äpple fick vi vid målgång.
Gott med vatten!

Ringde till min dotter direkt.
De letade sig fram till Södra Station där jag befann mig.
Medborgarplatsen.
Bra gjort utav henne då det var mycket bilar och folk i rörelse.

Vi letade oss ut ur stan och åkte till Enköping.
Köpte mat på Max och åkte sedan till Frösvi rastplats.
Besökte toan.
Jag hade bytt till torra kläder i bilen.

Vi åt maten med god aptit.
Jag orkade inte allt så hundarna fick sig liten munsbit.
Rastade hundarna, sträckte på stela benen och sedan körde tjejerna hem mig.

Kom hem och duschade.
Lade mig att vila.
Älsklingen var iväg på sitt håll.
Somnade till en kort sväng på soffan

Kvällen ägnade vi åt att bara vara.

Det blev några steg denna dag

Av Sirpa - 26 mars 2017 07:02

Fick lov att sova natten och sortera intrycken först, innan jag kunde skriva om Lördagen.

Sov ju inget vidare natten innan då grannarna hade fest, så jag vaknade ganska trött vid 6 tiden på Lördag morgon.
Packade kassen med sådant som skulle med till dagens äventyr.

Det var dags för Tunnel Run Citybanan 2017.
Tog mig lite kaffe och smörgås.
Var inte frukostsugen ännu vid den tiden.
Packade med mig det som jag sedan skulle äta i bilen.
Klädde mig, valde skor med omsorg, på med tidtagningschip, pannband, den oranga västen och överdragsjackan som jag kunde avvara till behövande.

Min yngsta dotter, barnbarn och bassethundarna, kom ich hämtade vid 7.30
Full rulle mot Stockholm.
Vi var ute i god tid då vi inte hade en aning om hur mycket trafik och folk det skulle vara.
Ville vara där i god tid.

Åt frulle i bilen. Yoghurt och musli. Lite smörgås.
Dottern hade med kaffe.

Bytte skor i bilen för dem jag valt, tryckte vid fotknölen.
Så ville jag inte ha det.

Var så framme vid 9 tiden och det var redan en hel del folk i rörelse.
Blev avsläppt utanför startområdet vid Karolinska institutet.
Det var kallt och blåsigt och så långt till min start så dottern plockade upp mig igen.
Var kvar i bilen i en dryg halvtimme till innan jag valde att gå en bit extra för att få röra på mig innan loppet.

Sedan var det toakön som gällde. Hör liksom till att stå och köa med alla andra, till bajamajorna.
Strosade omkring och lyssnade på speakern på scenen.
Grupp efter grupp kallades fram.
Första start hade gått vid 9 tiden och jag skulle starta 11.00 i Charitygruppen.



Vi var klädda i orangefärgade västar.
Vår startavgift som var högre, gick oavkortat till Stadsmissionen och det kändes toppen.
Att göra en insats samtidigt som man själv hade kul.

Vår start gick och mina krav var inte stora inför min egen prestation. Detta var ju ingen tävling som så.
Jag ville genomföra detta och det genom att gå/powerwalka och kanske jogga nåt steg.
Upplevelsen var viktigast och att ta lite foton som minne.
Det fick jag :)

Se bara...

Det blev ett fantastisk äventyr under jord.
I servicetunneln till den nya Citybanan så joggade/gick/sprang jag och massor med andra, under kyrkor, kyrkogårdar och Riddarfjärdens vatten till Medborgarplatsen.

Först drygt 2 km utomhus innan vi kom ner i tunneln.
Det var mörkt därnere.
Lagom temperatur och så grymt häftigt.

Tanken att få uppleva detta nu och aldrig mera få möjligheten, var hisnande.

Jag stannar detta blogginlägg här då jag måste klä mig för att åka och jobba nu.
Det är Söndag morgon och plikten kallar.
Jag skriver mera när tid ges för det varcen härlig, spännande och lite läskig Lördag där i Stockholm

Återkommer
Njut av fotona sålänge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards