Alla inlägg under mars 2020

Av Sirpa - 31 mars 2020 19:58

Låg i sängen och kände mig riktigt nedstämd, trött och ledsen.
Besviken över att kroppen slår tillbaka igen och det som kändes bättre imorse är nu sämre igen.

Jag tog ut glädjen i förskott.
Är inte pigg på långa vägar ännu och tröttheten trycker ner mig i total vila.

När jag ligger där och tycker allt liknar ankskit så känner jag en tass på axeln.
Tittar ner och ser Nova titta mig i ögonen som att hon vill säga
Morsan, det ordnar sig!
Vila nu!!!

Hon är helt otrolig min lilla sambo.
Känner av mig hela tiden.
Hon har sedan vilat tätt intill mig, varm och trygg i timmar nu.

Gav henne kvällsmat nyss och hon sitter nu och tittar ut.
Det är snart mörkt och min trötthet är såpass att jag snart ska sova.
Klockan är inte mycket men vilan är det ensa sättet att få krafter igen

Av Sirpa - 31 mars 2020 17:57

Denna Mars månad är nog den som kommer att finnas kvar i minnet resten av ens liv.

Månaden då världen blev sjuk
Allas liv kommer att påverkas av denna Mars månad 2020.

Av Sirpa - 31 mars 2020 16:21

Fattar ingenting längre.
Mådde bättre imorse när jag vaknade.

Dagen har gått och jag har hängt lite tvätt, plockat med källaren så Nova kunde vara därnere och kanske få tag i de möss som finns där

Riktigt blåsigt och kallt ute så jag har inte varit många minuter ute.
Bara när jag gått mellan huset och husvagnen.

Nu när det är eftermiddag har jag ont som sjutton i fingerlederna.
Framförallt på höger hand.

Blir så förbaskat trött på att ha ont nånstans hela tiden.
Är det inte huvudet så är det lederna.
En stund på dagen när jag låg och vilade kändes det som jag hade feber. Hostade upp skräp ur luftvägarna som inte smakade direkt gott.
Kollade inte febern och det gick över efter en stund.

Har nu inget annat val än att bara vila och ta det lugnt. Hålla mig inomhus och varm.
Trodde att det inte skulle behövas någon smärtlindring men gav upp.
Gör för ont i lederna.

Hoppades för mycket på tillfrisknande så det kickade mig rakt i nyllet.
Inget jobba denna vecka som det känns nu.

Får göra som Nova.
Kura ihop mug och vila

Av Sirpa - 31 mars 2020 12:29

Äntligen!!!
Första morgonen på hela den tiden som jag bott här i Eskilstuna, så vaknade jag Utan huvudvärk.

Förstår nu att jag gått ett bra tag med nåt skräp i kroppen som hållit min ork nere rejält
Visst har jag haft fullt upp och vilat alldeles för lite, innan jag sedan blev ordentligt sjuk.
Huvudvärken har varit ett tydligt tecken på att nåt inte stått rätt till.

Sista arbetsdagen, innan jag sedan blev sjukskriven var värken rent ut sagt outhärdlig och den har sedan hängt med dag efter dag i en veckas tid.

Så döm om min förvåning när jag imorse vaknade och det kändes lätt i huvudet.
Värken har också hållit sig borta och trycket över kinder, övre tandraden och bihålorna har gett med sig

Jag hostar, nyser och snyter mig i ett nu så än är det inte bra men på väg åt rätt håll.

Ligger just nu i husvagnen med Nova sovande tungt på mina ben.

Hade henne nere i husets källare ett par timmar, för att hon skulle fånga de möss som finns därnere.
Det gillade hon inte. Klagade hela tiden.
Det var kallt, hon svalt och det fanns stora spindlar.

Jag hade tagit ner vattenskål och kattlåda åt henne därnere.
Mat var det tänkt att hon skulle fixa själv.

Hon såg sig omkring därnere nyfiket och nosade även på de platser där mössen varit men sen ville hon därifrån
När jag tog henne hem till varma husvagnen, kastade hon sig över matskålen som att hon varit utan mat i ett dygn.
Knasiga katt!!

Så nu myser vi tillsammans i våran varma bädd medans vinden viner runt knutarna.
Det verkar bli ett kraftigt blåsande igen de kommande dygnen.
Bäst att plocka undan allt löst så det inte far iväg i vinden.

Tog in blommor på husets veranda igår kväll då det plötsligt var -6 grader ute.
Skumt väder, äkta Aprilväder.

Nu hoppas och ber jag att min förbaskade förkylning och tärande trötthet ska släppa vartefter så jag kan börja jobba igen.
Håller mig i vila ännu ett par dygn.

Det är väl tänkt att man ska vara helt frisk i 48 timmar innan det är tal om att jobba.
När väl hostan släpper så får jag börja räkna timmar.

Av Sirpa - 30 mars 2020 23:02

Även i dessa tider som nu råder, som styrs helt av mediauppdateringar så går livet faktiskt vidare, hela tiden.
Dag för dag går vi framåt trots allt som händer i världen.

Solen går upp varje morgon oavsett.

Nu har den gått ner för denna dag.
En sjärnklar kall kväll är det och en ny dag väntar på att få vakna.

Först några timmars sömn

Av Sirpa - 30 mars 2020 21:25

Det var toppen att se det programmet ikväll.

Bästa svaren på de frågor som många har om Corona.

Titta på programmet!!

Av Sirpa - 30 mars 2020 19:30

Idag har jag inte gjort många knop.
Städade vagnen på förmiddagen, vilket var nödvändigt för mina egna luftvägar.

När det var klart hade jag inte energi till någonting mera
Mycket tv tittande.
Det har visat gamla serier som tex Skärgårdsdoktorn som jag tyckte mycket om på sin tid.

Åt lite lunch med yngsta dottern

Har liksom känt mig totalt energifattig. På gränsen till nedstämd när jag inget orkar.

Bläh!!

Hoppas det snart är sovdags.
Vill ha denna dag lagd bakom mig
Hoppas på bättre mående imorgon.
Mindre hosta och huvudvärk skulle sitta riktigt bra.

Av Sirpa - 30 mars 2020 12:09

Nu har det gått snart en vecka sen jag började känna mig hängig och förkyld.
Blev hemma i Torsdags och borde nog redan varit kvar hemma och vilat redan Onsdag men det var ont om ersättare för mig

Idag var jag bara tvungen efter jag sovit natten att städa ur husvagnen noga.
Kände av damm och katthår överallt.

Kastade ut mattorna, skakade och hängde på vädring. Dammsög den lilla vagnen och torkade damm. Plockade undan lite onödigt och kastade soppåsen.
Sen var mina krafter slut.
Huvudvärk från helvetet och tryck över pannan och kinderna.

Börjar lessna på att inget orka!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards