Alla inlägg under maj 2022

Av Sirpa - 31 maj 2022 20:15

Imorgon går vi in i Juni månad.
Tiden fullkomligt rusar fram.

Juni månad med mycket skoj.
Först kommer Pingsten. Redan till helgen.
Sveriges Nationaldag 6/6
Sedan Skolavslutning för barnbarnen.

Midsommar och semestertid för de flesta.
Jag kommer att jobba hela sommaren.
Hela hösten och vintern.

Kanske har jag råd att ta nån vecka semester nästa år.
Det börjar bli många år sedan jag hade semester.

Av Sirpa - 31 maj 2022 12:19

Idag har min lilla bmw ett hedersuppdrag med att dra en hästtransport.

Det är äldsta dotterns pålle som ska på sommarbete och min bil har ju dragkrok så den får jobba lite extra när jag är ledig och hemma.

Dottern hämtade bilen imorse och lämnade sin bil här ifall jag behöver åka nånstans.

Nu kan jag också åka förbi pålle när jag känner för det när han är lite närmare.

Av Sirpa - 31 maj 2022 11:23

Känner verkligen av idag att det varit rätt intensivt ett tag.
Sov gott hela natten och trodde att det räcker för att jag ska prestera allt jag hade planerat för denna lediga dag

Kom igång bra med att plocka ur diskmaskinen, vika den tvätt som jag tvättade igår, åt frukost, grejade lite med blommorna, kastade sopor och väntade på att regnet skulle upphöra så jag kunde gå ut och fixa med sånt som behövs där.
Klippa gräs går ju inte vid regn

Jag har ju en hel del ännu att fixa med inne i husbilen men det lockar inte heller när inte orken riktigt finns.

Ludde Basset är hemma med mig och han tyckte också att det är lite ruggigt inne när det regnar.
Så jag tände en värmande brasa i köksspisen till hans stora glädje.

Jag har ju en hel del ved att hugga upp ännu men det får vara sålänge. Inget aom förfars av att ligga och torka där det nu ligger

Så den här dagen får helt enkelt bli en slö slappardag med god bok under värmande filt i sängen

Som det känns nu iallafall :)

Av Sirpa - 31 maj 2022 08:12

Åkte ner i Onsdags till Kungälv för att sedan köra Tågersättning mellan Göteborg och Alingsås.

Det blev några dagar av äventyr på många vis.
Redan första dagen bestämde sig bussen jag hade ner, att den inte vill jobba.
Vägrade starta i Alingsås, vad jag än gjorde. Fick hjälp av kollegor och genom kontakt med jouren hemma så skickades en bärgare ut för att försöka göra nåt.
Vi provade allt även han och jag men icke att bussen ville starta.

Snabba beslut togs att en kollega skulle köra ner en annan buss till mig under kvällen.
Det tar ju några timmar att åka.

Bussen bärgades till närmaste verkstad i Partille och jag tog mig till Göteborg för att därifrån åka vidare med en annan tågersättning till Kungälv.
Hoppade av på hållplats ca 600 meter från hotellet
Jättebra! Behövde inte betala för taxi vilket jag kände bar en onödig kostnad för min arbetsgivare.

Senare på kvällen kom kollegan ner med en ny buss till mig
Jag hade bokat rum åt honom också på hotellet.

Nästa dag körde jag honom till tåget så han kunde åka hem till sitt.

Jobbade vidare kvarvarande dagar med nya bussen och allt rullade på.

Knivigt att parkera vid hotellet då det var riktigt trångt med 6 bussar på samma lilla yta.
Men det gick! Försiktighet och tålamod löser allt.

Mycket människor på tågen så vi körde i mängd och parti med alla bussarna som var där.
Kunde gå upp till 7 bussar för att ersätta 1 tåg

Många bolag men jag var den enda från Västanhede.
Härligt att träffa alla kollegor, både gamla och nya.

Åkte sedan hem på Söndag efter att ha först kört 4 vändor ersättning.
Tuff dag med ramtiden på 15 timmar fylld.
Städ, tvätt, tank och allt klart innan jag trött åkte hemåt vid midnatt.

Av Sirpa - 31 maj 2022 07:54

Mitt i mitt jobb i Göteborg så känner jag hur en lagning lossar från en tand i underkäken.
Lagningen lyfter upp sig som ett lock från tanden och en halvtimme senare lägger den sig på plats igen.

Det var ju skönt att den inte lossade helt.

Igår måndag kontaktade jag min tandläkare för att få koll på läget
Kände oro över att det nu ligger en massa bakterier och gror under lagningen.
Blev lugnad med att det inte är någon fara då tanden är rotfylld.
Pjuh!!

Bra att inte behöva betala extra för akuttid utan jag fick en tid 15/6 istället.

Tänder är så förbaskat dyrt!!

Av Sirpa - 30 maj 2022 21:22

Vilade en stund i husbilen idag efter att jag varit iväg och handlat på Willys.

Låg uppe i bädden när båda katterna kom in.
Wille rullade ihop sig i soffan och sov medan Nova undersökte allt.

Av Sirpa - 30 maj 2022 21:16

Det blev övernattning på Hotell Fars Hatt igen för min del Onsdag-Söndag.

Körde Tågersättning Göteborg Alingsås.

Jag är ju inte så kräsen med boendet men det rum jag fick var inge vidare.
Låg precis intill gatan förbi hotellet.
Bilar dundrade förbi 5 meter från min säng.
Folk gick precis utanför fönstret.
Inge rofyllt direkt.

Obefintlig ventilation så när jag duschade på morgonen innan jobbet så var det ännu fuktigt i rummet när jag återkom på kvällen.

Toalettstolen lät hela tiden. Småbrusade i spolningen, läckte på nåt vis.
Handfatet var det nästan stopp i avloppet. Rann undan jättesakta.

Ojordade vägguttag. Det känns otryggt tycker jag, med den fukt som var i rummet.

Så trist att det blev så
Förra gången var jag ju nöjd med det rum jag fick då.

Denna måste ha varit riktig lågbudget.


Vackra buskar utanför iallafall.


Av Sirpa - 30 maj 2022 21:04

Ännu fler sorter har slagit ut i rabatterna hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards