Alla inlägg under juli 2021

Av Sirpa - 31 juli 2021 22:20

Om nån timme är denna sommarmånad bakom oss.
Det har gått så himla fort.

Mycket har hänt och besöken på min blogg har ökat rejält.
Jättekul :)

Straxt ska jag sova och vakna i Augusti månad

Av Sirpa - 31 juli 2021 18:17

Handlade i en av pauserna på Hemköp i Sumpan imorse och hittade då en Pastasallad från igår som var nedsatg i pris.
Den såg supergod ut och det var den.

Åt den med andakt.
Jag vill ju inte slösa pengar på mig själv när jag är ute på jobb.
De dagarna är det bara jobba och sova som gäller.
Maten är mest bara ett intag av nödvändig energi.

Idag blev det lyxigt!
Det är ju ändå Lördag och jag jobbar så grymt långa dagar.

Fick en klutt Wasabi från en kollega som åt Sushi och ville inte ha sin Wasabi.
Den blev pricken över i

Av Sirpa - 31 juli 2021 11:34

Idag kör jag turen som går mellan Sundbyberg och Bålsta.
Startade imorse härifrån Sumpan och är nu åter för andra gången.

Kör en liten buss då det inte är så många som åker den här sträckan.

Har nu paus en stund och vi bor ju så nära att jag har åkt till lägenheten och unnat mig ett riktigt toabesök och ligger nu i sängen utsträckt en stund.

Det är en varm dag idag också.
Trodde inte det då det ändå är stundtals molnigt. Ingen vind att tala om så det gör väl sitt till.

Snart iväg igen och fortsätta köra.

Av Sirpa - 30 juli 2021 02:44

Det företag jag nu jobbar för har så fina och rena bussar.
Den som jag har i min körning är jättefin.
Tog igår och dammsög den noga och putsade bort fläckar från fönstren som blivit av att kunder lutat sig mot rutan.

Har ju med mig våtservetter som jag putsar upp med överallt.
Panelen, kanter och ytor som lätt blir fingeravtryck och damm på.

Eller om nån kund smulat och kladdat på sin plats är våtservetterna suveräna att torka bort med.
Dessutom blir det en fräsch väldoft.

Skulle vilja tvätta nånstans utvändigt men vi har ju inte tillgång till nån tvätt här.
Får kanske låna lite högtryck vid macken vid tillfälle.

Ingen jättesmuts ännu men det har blivit en del när det regnat

Av Sirpa - 30 juli 2021 02:13

Onsdag morgon vaknade jag vid 5 tiden och kände hur det kliade och gjorde ont på höger ben, på lårets framsida.
Hade haft känning redan under tisdagen mot eftermiddagen och trodde att jag fått nåt bett av mygga eller knott.
På morgonen var det så mycket mera.
Flammande rött på en yta.

Jobbade hela dagen och kände hur det kliade som tusan emellanåt och jag satt i bussen och försökte genom byxorna stryka med handen emot för att lindra.
Vartefter dagen gick så blev det värre.
På kvällen var det som nässelutslag på hela högra lårbenet.
Riktigt jobbigt!
Smorde in med vanlig lotion och det sved rejält en stund.

Visade mina kollegor som jag just nu bor med när vi jobbar i Stockholm och Bålsta.
De förstod att jag hade det besvärligt och igår på dan gick jag så till Apoteket i Bålsta och visade ett foto jag tagit och bad om råd.

Nässelutslag/Nässelfeber eller början till Bältros var vad damen jag pratade med misstänkte.
Bad om att få något mot klådan som var riktigt jobbig, just när det var varmt och fuktigt ute också.
Fick då Hydrokortisonsalva som jag genast när kag var åter vid bussen, tog och smorde på.
Först sved det men efter ett tag gav det lindring.

Nu är det natten till Fredag och jag ligger vaken. Vaknade av att det kliade så jag har nu tagit salvan igen och smort på, samt Alvedon och Ibumetin.
Måste få bort det där eländet.
Gillar inte att sånt där skit ska komma när jag jobbar så intensivt.

Jag hoppas innerligt att det inte är Bältros för då måste jag få antibiotika.
Låter fredag fm gå så får jag ta ställning om det måste bli läkarbesök.
Jag är ju just nu stationerad här i 08 stan och vet inte om jag kan få hjälp här någonstans.

Har inte tid med sånt här....

Av Sirpa - 29 juli 2021 05:17

Den här andra natten här i Sumpan blev fullständigt medvetslös.
Har sovit med fläkten igång hela långa natten.

Kom ju hem från Vsk körningen tisdag morgon vid 4.30 Fullständigt slut efter det långa arbetspasset, värmen och all tryckande åska i Borås.
Isäng 5 och kände att det inte kommer gå så bra att sova då det var så grymt varmt och fuktigt överallt.
Mycket riktigt, jag vaknade 9 genomsvettig och nästan med panik i kroppen
Nattlinnet och håret fastklibbat på kroppen. Upp och på med bikini för att snabbt komma i våran lilla på för att svalka ner mig.
Överhettad delux!!

Efter pool och dusch kändes det bättre.
Packade det sista och ställde klart i hallen.
Det blåste kraftig i den varma luften så jag tvättade upp mina jobbarbyxor som hade fått vinegrettsås på sig när jag fixade med lagets mat kvällen innan.
Skönt få det klart.

Timmarna fyllda med sysslor och vid 3 tiden var det då dags att åka.
For först till macken och tankade fullt.
Jag körde till Bålsta där det väntade en buss som sedan skulle till lägenheten i Sundbyberg.

Kramade om mina tjejer som åkte tillbaka hem.
Kollegan och jag for till Sumpan efter att han först svabbat ur bussen jag skulle ha dagen efter. Snällt!
Kom till lägenheten och kunde installera mig i sovrummet.
Rart att jag fick eget där jag kunde stänga min dörr.

Ett fint rum med stora fönster som jag nu har öppet dygnet runt, lite på glänt.
Vädret är ju varmt hela tiden.

Satt och pratade med kollegorna till alldeles för sent första kvällen.
Hann inte sova nog första natten utan vaknade med känslan att inte vara utvilad vid 5 tiden.

Arbetsdagen gick jättebra. Körde de tider och avgångar som var ålagda mig och trivdes toppenbra med min fina mercedesbuss. Ren och fin buss. Härligt!
Var noga med att hålla efter själv också.

Så kul att umgås med mina kollegor som brukar köra tågersättningar.
Hjälpsamma, glada och goa.
Kollegor jag jobbat med många gånger från olika bolag.
Handlade på Coop i Bålsta, sånt jag behöver för kommande dagar.

Det regnade en hel del under dagen och luften var kvav, fuktig och jättejobbig.
Skönt i bussen i körning.
Mycket trafik stundtals i Stockholm.
Översvämning efter kraftigt regn stängde den ordinarie färdvägen ett par timmar. Körde annan väg istället.

Kom tillbaka till lägenheten vid 17.30 tiden. Tog en dusch och värmde sedan på lite att äta.
Snabbrätt med pasta och bröd.
Kröp i nattlinnet genast efter duschen och efter kaffet valde jag att stänga min dörr och sova.
Klockan var då bara straxt efter 20 på kvällen men jag behövde sova ordentligt och länge.
Det gjorde jag verkligen.

Har inte hört nåt när kollegorna kommit tillbaka för att sova efter sina jobbarpass.
Känner mig nu utvilad och redo för dag två med tågersättningar.







Av Sirpa - 28 juli 2021 12:18

Kör för ett helmysigt företag i tre veckor nu.
LetsGo By Bus från Örebro.

Tågersättning mellan Stockholm och Bålsta

Av Sirpa - 27 juli 2021 13:12

Igår när vi anlände till Borås med Vsk fotboll herrar så möttes vi av ett fruktansvärt kvalmigt och obehagligt väder.
Fuktigt och så kvavt att svetten rann bara av att stå stilla.

Nu skulle ju grabbarna spela match och behövde ut på plan för att värma upp inför det.

Tog bara en kort stund så brakade ovädret loss.
Det blixtrade och dånade i samma sekund så åskan låg precis ovanför Borås Arena.
Ingen på plan då det åskar så nära.

Det lugnade ner sig tills matchstart och mullrade på längre bort för att till sist övergå i ett regn som gjorde luften än mer fuktig och kläderna klibbade på kroppen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards