Alla inlägg under april 2021

Av Sirpa - 30 april 2021 05:45

Den biter sig kvar, kylan om nätterna och framförallt om mornarna.
Flera minusgrader varje morgon.
Pense'erna slokar i kylan.

Gräsmattorna glittrar likt diamanter.
Riktigt vackert.

Snart iväg till jobbet.
Skrapa rutorna på bilen först.

Denna dag ser ut att bli solig och vacker.
Då stiger graderna under dagen.

Av Sirpa - 30 april 2021 02:21

Efter jobbet igår, längs hemvägen, passerade jag Ica Maxi i Eskilstuna och såg att parkeringen var alldeles knökafull av bilar.

Helt plötsligt existerar inte pandemin utan folk flockas som tidigare inför större helger och handlar som galningar.

Inte ett dugg konstigt att inte smittspridningen minskar!!

Även om det var en människa i varje bil så var det alldeles för mycket för butikens yta.

Kan inte låta bli att reflektera över detta fenomen.

Bara att inse att livet kommer att fortsätta med pandemin styrande i minst ett år till.
Många kommer att insjukna och dö.

Valborgsmässoafton.
Traditioner måste hållas, om det så kostar livet.
Det är mottot människan i vårt land tycks ha.

För mig fattas hittills 5 själar som lämnat det jordiska.
Covid 19 tog deras liv.

Hur länge skall detta fortsätta innan människan förstår allvaret??

Av Sirpa - 28 april 2021 23:55

Det var min lilla kattfröken som ville komma in för natten
En katt som redan hos mig i sängen och det var Wille. Jag trodde att det var fröken Nova när jag tidigare kände en katt tassa upp till mig och lägga sig tillrätta på täcket.

Nu sover hon tungt intill mig och jag är klarvaken.
Wille är också kvar.

Jag kände mig kaffesugen så det var bara att pallra mig upp och brygga på en stor kopp doftande härligt kaffe.
Gick faktiskt och lade mig tidigare utan att ha intagit min kvällskopp med kaffe.

Det är gott och skönt med något varmt i magen på natten.
Jag vet att om jag vaknar såhär så är det lika bra att gå upp en stund och skingra tankarna innan sömnen kommer tillbaka och jag får några timmar till innan det är dags för jobb igen.

Att jag dricker kaffe gör ingen skillnad för sömnen. Sover gott ändå.

Var nöjd imorse på jobbet att jag hade tagit med kaffe i min lilla thermos
Tänkte inte på att läsa körordern ordentligt dagen innan utan insåg försent att jag borde haft frukosten med mig i bussen då det var körningar från 6.30 till 11.30 innan jag kunde rulla till garaget.
Det var 5 timmar och jag hade inte fått med mig nåt litet ens.
Kaffet blev räddningen.

Så går det när man slarvläser.
Det fick bli lunch direkt och magvärk som följd.
Väntade för länge med att äta och då gör det ont resten av dagen.

Hann få en timmes rast innan det var dags att ge mig ut och köra igen
Kunde lägga mig en kort stund i vilorummet och sträcka ut magen.

Värken hängde i ändå och jag åkte hem med den vid 16.30
Fortfarande ont efter middagen och när jag skulle lägga mig.
Nu är den borta men jag känner hur svullen och öm magen ännu är.

Det blev fel med avsaknad av frukost.
Äter ju inte när jag går upp utan på jobbet vid 8 tiden.

Nu känner jag hur skönt det varma kaffet lägger sig i magen :)

Två dagar är det kvar med skolkörningar denna vecka.
Sedan kommer Lördagen med en härlig beställningskörning till Göteborg.

Den har jag längtat efter och ser verkligen fram emot
Mitt VSK som ska till Ullevi och möta Örgryte klockan 17 på lördagen

Mitt lag i Superettan som jag tidigare körde rätt ofta. Mera sällan nuförtiden.
Så jag njuter.
VSK Fotoboll och Luleå Hockey, det är mina favvislag som jag älskar att köra.

Sedan på Söndagen är det min tur att få första sprutan vaccin mot Covid19.
15.30 får jag den.
Hoppas min kropp inte reagerar så kraftigt utan tar bara emot den och nöjer sig så.

Snart är det Maj månad.
Hoppas att kylan ger med sig snart.
Det var -4 onsdag morgon när jag åkte till jobbet.
Längtar så efter att få sätta upp våran lilla pool här hemma på tomten
Den är en stor glädje och njutning för mig under hela sommarhalvåret.

Jag vill kunna vakna tidigt på morgonen och gå ut i den svala luften och krypa ner i kyligt vatten och ta några simtag innan det är dags för kaffe och hopp i uniformen.

Jag har mina njutningar i livet :) som skiljer sig rätt rejält från de flesta andras.
Kalla bad hör dit.
Jag behöver inga utlandsresor för att njuta av blått vatten och bad.
Räcker fint med lilla poolen ute på gräsmattan.

Lite värme först så poolpumpen klarar sig ute

Nu tror jag att sömntåget kommer tuffande och jag hoppar självklart ombord när den passerar
Behöver sova några timmar till innan det är dags att gå upp för jobb.










Av Sirpa - 28 april 2021 05:33

Nu har denna Pandemihelvete pågått så länge och håller allt i sitt grepp så jag har riktigt svårt med att se positivt på det arbete jag håller på med om dagarna.

Känner inte någon glädje på morgonen när jag slår upp ögonen.
Vet vad jag ska ut på för något och vad som väntar.
Dag ut och dag in....

Långa dagar utan motivation

Samma samma samma!!!

Försöker göra något åt detta och lever i en bubbla av väntan.
Hoppas att innan veckans slut ha ett svar på vad som komma skall.

Vik hädan Covidhelvete så livet kan återvända till vardagen och människor kan börja resa och umgås igen så vi beställningsförare får jobb.

Av Sirpa - 27 april 2021 19:41

Jag kör en liten fimp till buss på skolturerna denna vecka.
Röd och fin är den.
Mycket trevlig att köra

Av Sirpa - 27 april 2021 04:32

Det är snart slut på April månad.
Men kylan hänger kvar.
Snöflingor och hagelskurar avlöser varann med nordanvind och isande kyla stundtals.
Varvat med sol och blå himmel.

Riktigt Aprilväder har det varit och det ser inte ut att ge med sig på ett tag.

Jag får ont i kroppen av det svajiga vädret. Värker i lederna och det tar energi, gör mig trött och frusen.

Vaknade alldeles för tidigt denna tisdagsmorgon, men det gör inget.
Dagen kommer att innehålla tråkiga skolkörningar som inget tillför mig ändå.

Jag har Lördagen att se fram emot och det är tur, för vissa dagar känns olidligt långa med dessa körningar och flera timmar av busstädning och lokalvård sånt som jag gillar men tycker inte om att hålla på med i timmar varje dag.
Jag är ändå bussförare
Dessutom beställningsförare, inte skolbuss.

Många trivs med skolbussarna och det är toppen. Dessa förare är jätteviktigt.
En trygghet för barnen.

Jag är stenhård med säkerheten med barnen och det skapar gnissel.
Bältet ska vara på och det gäller regler som måste hållas så inget händer.
Jag vill att ungarna ska komma hem igen till sin familj oskadda.

I en viss ålder är framförallt grabbar såna som ska utmana och vara tuffa.
Det hör till men jag tar upp det när det riskerar säkerheten. Då blir jag obekväm.

Sen att köra samma samma dag ut och dag in gör mig totalt uttråkad.
Det skulle gälla alla körningar om jag fick lov att göra samma trista varje dag.

På Lördag kör jag för Merresor och då bär det av till Göteborg och nya Ullevi med VSK Fotboll herrar Alag.
Mitt lag :)
Det ska bli härligt att rulla ut på längre körning och med ett gäng jag tycker så mycket om.
De möter Örgryte.

Idag ska jag ha med mig dotterns bil till jobbet. Ska på rasten till en firma för att få på sommardäcken på hennes bil också.
Så idag kör hon mina barnbarn med min bil till skolan.

Jag ska tydligen visas en Biblioteksbuss på jobbet som Tuna ska köra i sommar.
Inget jag vill hålla på med men som jag måste då jag är en av de få som har C kort.
Det krävs alltså lastbilskort för det fordonet.

Nåja, det blir ju lite annorlunda.
Vi måste tydligen kunna allt om utlåning och sånt också.
Vara behjälplig vid dessa tillfällen.
Dessa Coronatider ger oss busschaffisar underliga uppgifter

Jag är ju van vid hockeytrunkar och ölplattor vid mina normala körningar.
Böcker blir något nytt.

Sedan har vi blivit tillfrågade om vi kan tänka oss att köra sjuktransporter i Stockholm i sommar.
Även där behövs C kort för de större fordonen
Corona ställer till det överallt. Främst i sjukvården.

Jag kör gärna sånt.
Beror helt på när, för jag är bokad hela Juli och fram till skolstarten i Augusti.
Kommer köra för Merresor och för LetsGo by bus. Tågersättingar Bålsta, Cityterminalen och Sundbyberg.

Kommer att bo i Sumpan i tre veckor när jag kör för LetsGo.

Kanske kommer jag att köra kollot som jag brukar om somrarna.
Mellan Stockholm och Värmland. Två dagar varannan vecka.
Det visar sig om jag får dessa körningar.
Tuffa körningar med dubbeldäckare och släp, fylld med 65 kolloungar och mängder med bagage.

Inte många chaffisar som har släpkort

Så mina många bokstäver i körkortet ger mig jobb av olika slag :)
Men just nu gäller skolkörningar.
Det enda som finns när samhället inte fungerar under pandemin.
Bara att stå ut och vänta in bättre tider.










Av Sirpa - 25 april 2021 20:45

Vad jag önskar att min konstiga trötthet kunde släppa nån gång.
Kände mig lite piggare idag men det var under några timmar.

Det är något som snor min energi.

Vet inte om det är träningen som saknas igen.
Har ju liksom inte haft tiden till det och heller inte orken.

Av Sirpa - 25 april 2021 17:06

En snygg och stilfull pose av Nova imorse.
Hon vaknade till, sträckte på sig och lade sig sedan i denna snygga Tvåtassfram läge och somnade om.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards