Alla inlägg under juni 2016

Av Sirpa - 30 juni 2016 05:10

För nån vecka sedan tog min älskade vän, sen några år tillbaks, steget att komma över till oss på Swebus.

Jag har ända sedan jag lämnade det förra stället gjort allt för att få honom att följa med.

Han är en envis herre som inte ger upp i första taget, det han givit sig in på och det är något jag värdesätter med honom.
Han vet vad han vill och även vad han mäktar med.

En efter en har vi som hoppade på det nya i Västerås, då vi insett att det inte är något att lägga våran energi och kraft på.
Värdet som anställd är obefintlig.

Vi är många som gjort valet att gå....av en anledning.
Var och en har möts av ett oförstående från företaget och efter detta en fullständig nonchalans och iskyla.
Företaget väljer att köra sitt eget rejs och det säger vi som lämnat det bakom oss, varsågod och lycka till åt.

Kompetensen har lämnat skeppet helt straxt och de som återstår är helt nybakade förare som kommer in utan erfarenhet.
Säkert helt underbara människor.

Nu har vi som trodde helhjärtat på denna satsning, lämnat det....en efter en.
Swebus har vunnit en storvinst igenom att samla in den kompetens som fanns att tillgå.

Välkommen in i gänget hälsar jag och mina kollegor :)
Nu kör vi och visar hur ett gott samarbete mellan företag och anställda ska fungera.

Swebus...ta hand om oss väl så visar vi vad vi är kapabla till :)
Ett samarbete som kommer löna oss alla.
Ett givande och ett tagande är av yttersta vikt.
Att bli lyssnad på som anställd är A och O i en gemensam framgång.

Alla är vi människor av kött och blod.
Med känslor och liv.
Tag detta med i bagaget så har ni ett gäng som ger sitt yttersta för vårt företag.
Swebus :) Nu kör vi!!
Jag trivs väldigt bra efter de 6 månader jag hittills kört.

Av Sirpa - 30 juni 2016 04:48

Under Midsommarhelgen åkte min dotter och barnbarn till ett spännande ställe, mitt ut i skogen utanför Skinnskatteberg.

En skylt gjorde oss nyfiken så vi valde att följa den.

Det blev en vandring till fots in i skogen till en samling stora klippblock.
Där var det ett utrymme som gick att gå in i...

Jag tycker att sådana här platser är jätteintressanta att besöka.
Historiens vingslag kändes i atmosfären och det var nästan så vi kunde ana hur det var för de människor som använde detta utrymme som kapell.

Samhörigheten med naturen var på ett helt annat sätt förr i världen.
Tystnaden och stillheten i skogen gav oss ett lugn som vi fick med oss resten utav dagen.

Fantastiskt att det finns människor som har viljan och ambitionen att bevara dessa platser till eftervärlden.
Tack! Ni som ger oss möjligheten att uppleva detta.

Av Sirpa - 29 juni 2016 15:34

Äntligen fick jag hem min älskade V70 Emil.

Var utan honom i en vecka och det var kännbart.
Det finns ju en anledning till att jag äger en bil :) Jag behöver bil!

Alla skador var fixade.
Nytt, blankt och fint.
Nyservad också så han spann fint när vi åkte förbli Maxi för att fira med en ask jordgubbar.

Kom hem och fixade gokaffe, bredde ett par lunchsmörgåsar med jordgubbar till.
Härligt få den biten klar.

Av Sirpa - 29 juni 2016 09:39

Måndagen fick en början som jag inte riktigt tänkt.
Skulle gå upp jättetidigt för att ta en powerwalk innan jobbet.
Då mobilen ringde hade jag jätteont i magen.Var bara att utesluta träningen.
Dusch och jobb lite senare.
Körde ett varv till Arlanda med en Volvogoding:) gammelbuss.

På rasten blev det handlat på Maxi och efter det körde jag Saabina som jag fått låna av min älskade vän, tillbaks till sitt hem.
Därifrån åkte vi båda tillbaks till Västerås då min vän skulle till sitt arbete också.
Han tog över sin bil efter att ha lämnat av mig på mitt arbete först.
Tankade Saabina givetvis innan.
Jag snyltar inte på någon.

Är så tacksam att jag fått låna henne dessa dagar.

Jobbade mina timmar och denna gång utan magvärk, då jag köpt medicin som fungerar på min mage.
Jätteskönt!

Var sedan ute på en nattlig promenad och kom hem glad och jättetrött.

Trodde att jag skulle sova länge på Tisdag morgon men så blev det inte.
Vaknade efter 4 timmars sömn bara.

Hade tvättstugan.Körde 6 maskiner.
Pratade med vår Personalplanerare.
Betalade månadens räkningar.
Mitt bensinkonto är så grymt högt av att jag åker till Uppsala och jobbar.
Denna gång över 5000:- och det går inte i längden.
Jag får inget kvar att leva av...

Bara bostadshyra, bensin och bilkostnad ligger på 14 000:- i månaden.
Det går inte!!
Tjänar dessutom jättedåligt fast jag jobbar ständigt...
Fick denna månad 1500:- kvar efter räkningarna.
Det ska jag leva på en hel månad med mat och allt.
Bensinkontot måste ner!!!

Jag vill trivas på jobbet men jag ska ju inte behöva sluta leva för det.
Ska ta ett samtal med min chef om detta efter hans semester.

Körde mitt arbetspass mot kvällningen.Fick bussen försenad i min hand och det hängde kvar hela varvet runt till och från Arlanda.
Jag stressar inte upp mig, men det är inte roligt för kund.

Packade för fullt inför Italienresan.
Skönt att få allt tvättat och fräscht.

Emil är klar med reparationen av krockskadorna och ska bara in på sista delen av servicen.

Det drar ihop sig till avfärd neråt landet :)
Jättespännande!
Fick ifrån Denny, min kollega för resan en bild på vädret den veckan vi är där:)
Ser toopen ut!

Av Sirpa - 26 juni 2016 21:46

Att känna en sådan djup kärlek för en annan människa, kan vara riktigt tung att bära emellanåt.
Att inte ha den man älskar nära....gör ont stundtals.

Tålamod och framtidstro är grundpelarna i tillvaron....

En dag :)

Av Sirpa - 26 juni 2016 20:28

Började Söndagen med att sova länge.Kaffe i sängen.
Bestämde mig ganska snart att det fick bli Björnöspåret idag.
Molnigt ute men väldigt varmt och kvavt.
Åkte ut till Björnöbadet och ställde Saabina där på parkeringen.

En go kollega som nu kör för VL stannade till med bussen och vi krama och bytte några ord, innan jag gav mig ut i spåret.

Ganska snart åkte träningströjan av, till bara linnet.
Så varmt och kvalmigt.
Rask powerwalk som resulterade i att jag såg ut som en kokt kräfta efter 6.5 km.
Genomsvettig!!
Satt på min träningsjacka så inte bilsätet blev svettigt och åkte hem.

Hann bara in i bilen då regnet kom.
Det var riktig tajming :)

Kom hem och duschade.
Ringde min älskade och min dotter.
Åt en sen frukost.
Kändes skönt i kroppen med rundan.

Sedan har jag tillbringat dagen hemma.
Dammsög klart.
Diskade och plockade med blommorna på balkongen.

Saabina skulle åkt hem idag men hennes ägare har skadat ryggen så vi tar det imorgon istället.
Muskelsträckning från gymmet.

Låg i soffan och bloggade, slöade, sov en stund och kelade med katterna.
Kände hur trött jag var och hur nödvändig vilan idag har varit.

Min bästis ringde och vi pratade om Midsommarhelgen.
Vi har ju varit upptagna på varsitt håll.

Jag har smått börjat förbereda Italienresan.
Vi åker ju Torsdag natt.

Skönt med en slöardag utan måsten.

Av Sirpa - 26 juni 2016 11:56

Midsommardagen bjöd på sol och värme, redan från morgonen.
Jag sov ända till 7.30
Jätteskönt!
Magen bråkade fortfarande...

Städade efter katternas framfart härhemma innan dottern ich jag bestämde oss för att göra detta till en sol och baddag.

Gjorde klart det jag skulle, duschade och satte mig i väldoftande Saabina, min lånebil i helgen och åkte till Ramnäs.
Det är klös i Saabina :) Jätterolig att köra.Sitter så skönt i den med de härliga sportstolarna.
Gillar draget, växelföringen och väghållningen med den bilen.

Vi packade ihop mat och dryck.
Jag körde min dotters bil.
Saabina fick ledigt :)

Åkte till Skinnskatteberg, Skärsjön.
Solade, badade och handlade glass.
Valde att lämna platsen då en dam blev besvärad av våra hundar...
Vi vägrade låta en olycklig människa förstöra våran fina dag.
Ville inte bära hennes problem.

Åkte till Flenasjön, där det inte fanns en människa i sikte.
Badade vidare och åt våran goda, medhavda sallad som min dotter gjort.
Tog mycket vackra foton vid den platsen...
Väljer ut några och lägger ut här.

Vi hade jättemysigt och hundarna mådde bra, utan någon som hackade på deras närvaro.

Åkte sedan vidare till ett jättehäftigt ställe, tar ett eget inlägg om just det stället.Historia :)

Åkte till Hallstahammar och åt middag vid Lustigkullagrillen.
Jag valde Fish o chips.
Mums! Fett och onyttigt och jättegott!

Sedan var det hemfärd.
Saabina tog mig tryggt och säkert hem till Västerås igen.
Pratade med min älskling på messenger innan det var dags att sova.
Efter midnatt blev klockan innan jag valde John Blund som kompis.

Av Sirpa - 26 juni 2016 08:14

Min Midsommar blev lite tuff då jag jobbade till 20.05 kvällen innan och började igen 4.50 på Midsommaraftons morgon.
Jättetrött och ont i magen.

Hade inte sovit tillräckligt och när det sker för ofta så kraschar min mage, som nu.
Känner att jag nog är för snäll, som låter planeringen byta tjänster på mig så min vila inte blir tillräcklig.
Min mage/kropp håller inte för sådan misshandel längre.

Mycket resenärer på Midsommarafton.Vid ett tillfälle, nästan full buss :) Jättekul!

Körde två vändor till och från Arlanda.
Magen gjorde så ont att tårarna trängde fram i ögonen vid sista turen.
Visste inte hur jag skulle sitta på stolen.
Var till Maxi på rasten och köpte sånt jag skulle ha med till min dotter och Midsommarfirandet efter jobbet.

Såg min älskling vid ett tillfälle och det hjälpte mig att stå ut med värken.

När arbetsdagen var över blev det full fart hem, ta han om katterna, på med sommarklänning, nylon och högklackat.
Borsta igenom håret och iväg till Eskilstuna.

Där väntade kaffe och tårta.
Härligt att bara slappna av med älskade människor.
Mina döttrar med barn, sambo.
Min X make med sin rara fru.Trivs så med hela gänget.

Vi fikade och pratade.
Min trötthet var riktigt jobbig...
Spelade spel inomhus då vädret inte var lämpligt för utevistelse.
Regn och kvavt, varmt och klibbigt.

Ett kul spel som heter Retro.
Lite krångligt upplagt men vi körde efter egna regler så det blev bra till sist.

På kvällen blev det grillat med potatissallad.Jättegott
Min mage lugnade ner sig efter maten.Var bara uppblåst men inte så ont.

Vi var till mans ganska trötta så det bar iväg hemåt för min del vid 21 tiden.
Hann träffa min älskling en stund, som jag redan bloggat om.
Midsommarafton blev väldigt lång för mig med härliga inslag med nära och kära.

Bestämde med min älskade att nästa Midsommarafton är det han och jag i lugn och ro, någonstans.
Inget jobb utan bara vila och god mat, gemenskap.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards