Alla inlägg under december 2019

Av Sirpa - 31 december 2019 21:23

Två rejäla arbetsdagar med långa pass och nu inatt dessutom reducerad dygnsvila.
Sov max 5 timmar inatt.

Det känns nu ikväll i mitt huvud.
Jättetrött och orkeslös.

Diskade nyss efter att ha fixat mig lite kvällsmat.

Nova lite orolig och håller sig i badrummet.
Där hörs väl smällare och raketer minst.
Det har smällt och haft sig redan i tre dagar.

Tvivlar på att jag kommer orka vaka in det nya året.
Det känns inte viktigt nu när jag är ensam hemma. Ska ju jobba imorgon också.

Gott slut och Gott Nytt.

Nova undrar varför Nyår måste vara så skrämmande?!!!

Med alla hemska ljud och fräsande raketer

Av Sirpa - 31 december 2019 19:24

Det blev en kort promenad i Sala idag.
Riktigt kyligt i blåsten.

Solen framme så det blev fina foton vid vattnet

Av Sirpa - 31 december 2019 10:37

Imorse när jag var på väg till jobbet syntes det en underbar rodnad på himlen.

Soluppgång så vacker.
Jag kunde inte motstå det vackra utan körde ner till Lögarängen då det därifrån är så fint att fotografera ut över vattnet.
Den fina gångbron, änderna och soluppgången.
Bara att njuta

Årets sista soluppgång.
Så bedårande vacker.

Som en hälsning från naturen.

Solig dag nu och det är underbart i det jobb jag har.
Sitter just nu i bussen och njuter av en kopp kaffe.
Straxt bär det iväg ut på promenad och mera foton i solskenet.

Av Sirpa - 31 december 2019 07:46

Summerar lite snabbt privatlivet först.
Det har ju inte hänt så många saker direkt då jag satte privatlivet i malpåse ett tag.

Blev ju lämnad hastigt av mannen jag levde tillsammans med i början på 2019.
Han valde att dra vidare till nästa kvinna i sitt liv.
Det ställde mitt liv i en lite konstig sits då jag trodde på ett Vi och en framtid.
Nu blev det inte så och jag kom snabbt till en acceptans.
Krävde dock att jag återigen fick flytta.
Hade inte råd att bo kvar i trean vi hyrde.
Ville heller inte då den var ämnad för oss.

Flyttade till min fina 2:a som jag nu bor i
Har trivts väldigt bra här och det kommer vara lite vemodigt att flytta härifrån sommaren som kommer.
Jag har hyrt ett hus på landet utanför Eskilstuna och flyttar på försommaren 2020.

Min fina vän och cykelkompis/motorcykelkompis Hans Skans gick bort iår. Cancern segrade över hans liv och det känns riktigt jobbigt.
Saknar honom väldigt fast vi inte umgicks så mycket.
Våra gemensamma mc turer bär jag med mig i hjärtat.
Likaså vår cykeltur från Kiruna till Västerås 2009.
Fantastisk upplevelse!

Annars har livet rullat på.
Mycket av min tid och kraft har gått åt till att finnas för dotter och barnbarn som haft ett jobbigt år.
Med Försäkringskassans hot om utförsäkring som nu resulterat i att hon måst sälja deras bostad och flytta till storasyster.

Äldsta dotter med familj påbörjade bygget av sitt nya hus.
Huset de nu bor är det som jag kommer att hyra och bli sambo med min yngsta dotter och lilla barnbarnet.
Vi kommer att dela på det stora huset som är 1 1/2 plans.
Mycket bra lösning.
Då kommer jag ha båda mina töser och barnbarn nära, samt min fina svärson.
Deras nya hus ligger ca 1 km bort.

Nova mår bra med mig.
Hon och jag flyttade ju ihop under förra året.
Övergiven kattjej som bodde på Eskilstuna Djurskydd. Hon adopterade mig som mamma :)
Helt underbart!

Annars finns det inte så mycket att skriva om.
Som jag skrev tidigare så satte jag livet i malpåse och släpper inte in några känslor från ev partners.
Fick nog totalt efter den senaste vurpan med xet.
Litar inte på mäns ord längre.
Kommer nog aldrig att göra igen

Jobbet har dominerat mitt år och det med stor glädje och spänning.
Det får bli ett eget inlägg.

Nu önskar jag Gott Nytt År till er som följer mig och mitt liv.

Nästa år är jättespännande.
Då öppnar jag malpåsen försiktigt och börjar leva fullt ut igen.

Flytt och liv på landet väntar.
Mycket planering och jobb innan.
Det är ju inte så bara att flytta.
Börjar med dotterns bostad i början av Januari.
Semesterresa till Teneriffa och sen får vi se vad de oskrivna bladen kommer fyllas med

Av Sirpa - 31 december 2019 07:21

Ser nu att denna månad har varit en rekordmånad på min bloggsida vad gäller unika besökare.

Det närmar sig 1000

Kan jag komma över 1000 strecket tro?

Av Sirpa - 31 december 2019 00:17

Nu är det inte lång tid kvar på detta år.
En summering av året 2019 kommer jag att göra under tisdagen, Nyårsafton.

En hel del har ju hänt och livet visar nya sidor som inte riktigt var i åtanke vid förra nyåret.
Alltid lika spännande.

Jag kommer att göra ett ordentligt avslut på året 2019 under dagen och det för att komma vidare med full kraft in i det nya året som jag vet, kommer att bjuda på en hel del annorlunda och riktigt bra inslag.

Nu säger jag godnatt efter måndagens drygt 12 timmar långa arbetspass.

Av Sirpa - 30 december 2019 21:14

Dagens jobb är 10 timmar som Standbybuss i Sala tillsammans med kollega.

Inga körningar hittills har vi haft och det är dags att åka hem om knappt två timmar

Timmarna har gått fort tycker jag.
Mycket goda samtal med kollegan.
Vi fikade i cafet vid tågstationen.
Jag har varit ute och gått närmare 6 km under kvällen.
Tidigare på kvällen var vi och åt på en pizzeria.

Fint vid vattnet där min promenad varade mest. Små vita fina broar.
Väldigt mörkt överallt så jag har varit lite extra försiktig.

Vi står på samma vis imorgon Nyårsafton men inte lika lång dag.

Av Sirpa - 30 december 2019 20:45

Idag blev det mat ute igen.
Står Standby som Tågersättning i Sala.
Idag och likaså imorgon på Nyårsafton.

Hungrig idag med så det fick bli en Kebabsallad :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards