Direktlänk till inlägg 6 maj 2023

Ryggen sa ifrån

Av Sirpa - 6 maj 2023 21:17

Natten mellan Fredag och Lördag hände något med min rygg och höften på vänster sida.

Låg på rygg i bädden och vaknade av att det högg som en kniv på vänster sida av höften/ryggen när jag försökte vända på mig.
Trodde att det var något tillfälligt men smärtan gick inte över.
Hittade inte något läge alls som det fungerade att sova vidare i utan det blev ett enda snurrande och stånkande.
Dottern vaknade av att jag måste gå på toa i Servicehuset där mitt i natten.

Kylan ute gjorde jätteont fast jag hade min varma morgonrock på mig.

Det var bara att ge upp och ta värktabletter för att komma vidare.
Smärtan gjorde mig alldeles kallsvettig och tårögd.

Hittade en skaplig ställning med varm filt runt mig i bädden.
Kände att värme lindrade.
Låg och läste ett par timmar och väntade in effekten av värktabletterna.
Kunde sedan somna om.
Ute hade det börjat ljusna.

Sov ett par timmar iallafall och vaknade igen av att det högg till av skarp smärta när jag vände på mig i bädden.
Effekten av tabletterna hade avtagit.

Gick upp, bryggde kaffe.
Bytte om till varma kläder och linkade till Servicehuset på toa.
Grym smärta!
Varje vridning och böjning var grym.

Det var bara att vackert låta dagen få utan att uträtta speciellt mycket.

Åkte till Söderbärke och besökte den härliga Icabutiken som finns där.
Butik som har massor med erbjudanden och kampanjer ständigt.
Köpte jordgubbar.

Ryggen kändes bättre i bilens säte.

Jag är säker på att det blev lite för mycket med allt jobb med husvagn/förtält/räfsning och sånt som jag ägnade massor med tid och kraft åt.
Sedan är ju bädden i husvagnen helt annorlunda mot min egen säng därhemma.

Jag låg faktiskt och vilade/sov i dotterns bädd medans tjejerna var ute på långpromenad med Ludde på dan.

Nu är det Lördag kväll och jag har lagt mig. Det har fungerat hyfsat att röra mig idag med hjälp av värktabletter.
Har nu tagit en dos till natten och hoppas på att få sova ordentligt och läka.

Imorgon Söndag ska vi åka hem
Jag ska jobba Måndag.
Inatt blir det minusgrader här igen men sen ska det tydligen bli varmare.

Det är ett härligt ställe men det gäller att kroppen är i bra skick för här är det meningen att jag ska röra på mig massor och få ordning på hälsan till det bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:59

Äldsta dotterns son är väldigt aktiv den här första sommarlovsveckan. På förmiddagen har han sommarfotboll. Sedan snabbt in med lite mat och ombyte till stövlar och flytväst. Igår Tisdag var det mormors tur att hämta från fotbollen och se till...

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:39

Nu är jag med husbilen i Örebro, redo för att sticka iväg med bussen till Oslo Gardermoen imorgon bitti för att hämta gäster som anländer från Taiwan. Vi kommer att vara på resa i 5 dagar i Norge innan jag kör över gränsen till Sverige igen för at...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:11

De dagar jag var ut med lillbussen och den lilla grupp jag körde i Norge bar jag riktigt bortskämd med fantastisk mat, härligt boende och mycket egentid som jag gillar. Tog lite foton på några av de tjusiga upplägg som jag fick njuta utav. Resele...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:05

Jag var ju rätt nyligen iväg på en resa i Norge med en mindre grupp amerikanare+ deras reseledare. Bland annat var vi till Ålesund där jag fick hänga med på en tvåtimmars tur med RIB båt. Det var riktigt häftigt. Tyvärr var det väldigt dimmigt...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 07:51

Jag var tillsammans med min äldsta dotter på mitt barnbarns fotbollsmatch i Lördag. Jättespännande jämn match mellan Jäder - Södertälje P13 Mitt barnbarn satte första målet och det var en stolt mormor som hejade fram sin spelare. Laget har u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards