Direktlänk till inlägg 12 april 2016

Måndagens innehåll

Av Sirpa - 12 april 2016 06:52

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig denna dag:) och det gör inget.

Vaknade vid 7 tiden efter en god natts sömn.Har hittat mina timmar igen och det är så skönt.
Sover minst 6 timmar per natt :) Toppen!

Började genast plocka med saker som jag vill ha med till husvagnen.

Ångrar nog lite att jag ställde upp den där den står nu, för det kostar mer än det smakar när jag inte hinner vara där som jag tänkt mig.
Får se till att utnyttja den bättre fram till vi ska neråt Öland.

Ringde på min dotter för att höra om jag skulle hämta dit henne...kom inte längre än så när Trafikledningen Swebus ringde, att en kollega blivit sjuk och en körning stod tom om en dryg timme.

Tog den självklart...
Fick inte tag i dottern förrän senare så det blev inget konstigt där.

Hopp i duschen och i med kaffe i thermos och lite lunch med.
Gick raskt till jobbet.
Åkte med go kollega till Centralen och löste av.

Blev så en tur till Arlanda i det vackra vårvädret.
Bussens mätare visade på 11+
Riktigt skönt.

Åter till Västerås.
Ställde bussen på depån och gick hem igen.
Två timmars paus innan min egen körning.

Resonerade med Personalplaneraren om kommande dagars jobb.
Kom fram till att jag kör Örebronatten från Uppsala Onsdag och Torsdag.
Provar igen så får vi se hur det går med sömnen.

Gillar ju körningen mycket men det gäller att jag kan sova när jag kommit hem på morgonen.

Tänkte åka ut till husvagnen och prova sova där.
Det är ju inte tystare men förhoppningsvis kan jag koppla av bättre där.

Gör ett försök...det är ju bara två nätter.Inte som sist när det var 5 i rad.

Hann se skymten av min älskade ett par gånger under kvällen och det gjorde mig extra glad.
Han kämpar vidare med sitt.

Kom hem vid 21.30 tiden och tog mig lite mat.Äter onyttigt och för mycket just nu.Känner att det sätter sig runt midjan....hmm...nåja:) det får jag räta till när jag känner för det.

Min träning är ju för lite iallafall för de lopp jag har framför mig.

Göteborgsvarvet vill jag fixa men maran är körd...den blir en sån plåga utan tillräcklig träning.
Vi får se:) det blir som det blir.

Har så mycket ikring mig just nu att det tar min kraft och tid.
Prioriterar helt enkelt.
Mitt barn behöver mig och då väljer jag det först.

Ska idag genomföra det som jag tänkte igår.
Åker till Sura och hämtar dotter och barnbarn, hund.
Barnbarnet får vara med sina kompisar några timmar, medans jag ser tlll att hennes slutkörda mor får lite annat att tänka på.
Vi kommer vara vid min husvagn i några timmar.

Kanske ta en stilla promenad om hon har den orken...annars får det bli vila för henne i sköna bädden i husvagnen.
Komma ifrån huset är det viktigaste just nu..miljöombyte.

Sedan har jag en Arlandakörning vid 17 tiden och slutar efter 21 ikväll.
Kort tjänst.Alldeles lagom inför mina analkande nattkörningar.

Så härligt när våren har anlänt.
Det är kallt om mornarna men sedan blir det jättefint på dagen.
Det grönskar överallt och dikena är gula av Tussilagon.
Krokusar i rabatterna och träden börjar knoppas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards