Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Tisdagen fylld....pjuh:)

Av Sirpa - 13 april 2016 08:10

Den här dagen blev fylld av aktiviteter vill jag lova.
Vaknade sex, bloggade, drack mitt morgonkaffe.

Läste ett meddelande från min bästis att hon var till akuten på natten.
Frågade vad som hänt och hur hon mådde.
Fick svar efter att jag laddat två maskiner tvätt i källaren och givit mig ut på en träningsrunda.Var ca 2 km hemifrån.

Ringde upp henne, då hon var kvar på akuten och helt drogad.
Hon hade haft värsta huvud/nackvärken och fått mediciner mot det.
Skyndade mig hem, fixade tvätten som var klar i maskinerna...får ta resten nån annan dag, packade ner det jag behövde för dagen.

Hämtade henne från sjukan...helt förstörd och vinglig var hon min älskade vän <3 vad jag tyckte synd om henne!!
Kändes bra att kunna vara ett litet stöd.
Åkte till Hallsta, handla bröd på Lidl, lämna av henne hemma.

Hon behövde verkligen få vila och komma till ro hemma.

Jag körde vidare till min dotter i Surahammar.Ännu träningsklädd.
Åt frukost med dotter och barnbarn.
Körde sedan lillan till dagis, hennes kompisar.
Tog med dotter och hund till min husvagn i Västerås.

Bäddade in henne i vagnen för att vila och komma hemifrån ett tag.
Ludde basset fick vara ute i solen och må gott:)
Han fick en del gottigt att äta från mormor:) korv, gurka, baguett...mums!

Jag plockade i vagnen.
Fixade mat och fika.Hade hela tiden sysslor:)
Fick min dotter att vila lite...
Hon har det tufft just nu, helt slutkörd!
Livet upp och ner med skilsmässa, husförsäljning och på detta total utmattning.

Vid halv 2 återfärd för hämtning av lillan.Hem med dem till huset.
Lastade min bil med grejer som kommit fram från förrådet.Sånt som är mitt och sånt som ska med till Öland.

For så hemåt med fylld bil.
Lastade ur till källare och lägenhet.
Fyllde på med mera från källaren som ska till vagnen.
Mycket skall med till vårt säsongsboende på Öland.

Full fart in i duschen.
Lite mat i magen, packa väska till kvällen.
Hopp i uniformen och iväg till jobbet.
Var trött redan då...
Körde till och från Arlanda.
Vacker kväll och solnedgång.

Bussen i depå och tvätt vid 21 tiden.
Snabbt hem och hämta prylar, Lovan i kattbur.Vidare till husvagnen för vår första natt tillsammans i husvagnen:)
Lite spännande.

Lovan hade att göra med att undersöka allt det nya.

Pratade med min bästis käresta på kvällen om hennes mående, det hade gått tillbaka och hon började piggna till.
Fanns för min dotter i flera samtal under em och kväll då hon mår så dåligt.
Att skiljas från sitt drömhus är en mardröm för henne...önskar jag kunde hjälpa henne på nåt sätt.

Njöt av friden i vagnen.
Det är min plats i tillvaron där jag kan varva ner...
Lovan stirrig och lite stressad över det nya.
Hon var orolig hela natten och for omkring i vagnen.
Mycket ljud utanför av djur i rörelse.

Hon lugnade sig mot morgontimmarna.
Fullt förståerligt att hon behöver tid för anpassning.
Har lagt en picknickpläd med plastundersida i bädden, under lakanet, ifall hon börjar kissa i sängen i vagnen med.
Vill inte få madrassen förstörd.

Sov länge på morgonen.
Ända till 7.

Har nu intagit morgonkaffet till ljudet av fågelsång.
Lovan har kommit till ro och jag skall straxt ge mig ut på en lång, lång powerwalk innan dusch och frukost.

Idag är det nattjobb.
I Uppsala.Körningen Arlanda Örebro och åter.
Börjar 21.30 i Uppsala och slutar vid 5.40 tiden.
Kommer hit till vagnen och sover efter det.
Två sådana nätter har jag:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards