Alla inlägg den 20 september 2016

Av Sirpa - 20 september 2016 14:54

Gick upp imorse vid 6.30 tiden.
Jättetrött efter att ha sovit alldeles för lite.
Det är så mycket som rör sig i mitt huvud just nu att det är svårt med nattro.

Gick upp och bryggde på en thermos med kaffe att ta med.
Tog en kopp på stående fot medans jag gjorde mig klar för jobb.

Körde en vända till och från Arlanda.
Molnig och behaglig morgon.
Kände mig trött i ögonen bara, annars helt ok.
Klev av vid 11 tiden och åkte hem till lyan.
Bokade tvättid, fanns som tur var.

Satte igång att färga hårbotten som lyser trist grå igen.Det går så fort med att det växer fram.
Under tiden det verkade så blev det matlagning.
Vegetariska biffar.
Vattnade blommorna.
Diskade och fixade i lyan så jag kan lämna den resten av veckan.

Duschade ur färgen.
Kände mig helfräsch efteråt.Håret får omvårdnad samtidigt och blir mjukt, lent och följsamt.

Kutade ner till tvättstugan och laddade maskinerna.
Upp igen.Åt min lunch.
Blev ingen frukost alls idag.

Bar ner mattor som skall kastas på återbruket, till bilen.
Tömde sopor och återvinning så inget ligger och gonar under dagarna jag är borta.
Laddade två nya maskiner med tvätt och hängde upp det rena.
Tvättade nu upp de sista sängkläderna som Lovan kissade ner.
Kändes sorgligt!
Saknar henne så....
Ett hem utan katt är helt utan själ tycker jag.

Tvättade bitar av klickgolvet från balkongen.
Har nu tagit loss alltihopa och tvättar det vartefter.
Vill ha med mig golvet.
Det får ju ändå inte ligga kvar efter flytten.Allt sånt måste bort och resten göras rent.

Det är ett jättejobb att skura rent delarna men det gör jag gärna.
Lägger det på nästa balkong vi hyr.

Skickade smsförfrågan till dem i Kärsta om hur det går med lägenheten.
Vore så skönt att få nåt svar så jag vet vartåt det blir att styra livet.

Ska titta på en trea i stan imorgon som hyrs ut för dyra pengar.
Ska se vad det är iallafall.

Har så svårt att hoppas på någon lösning med boendet.
Allt som dyker upp försvinner direkt då det är sådan brist på bostäder.

Lika bra att ställa in sig på husvagnsboende.
Nöden har ingen lag.
Spar ju pengar iallafall i sånt läge.
Nu när jag är utan katt också så spelar det ju ingen roll hur jag bor ett tag.

Ligger nu en stund i soffan innan det är dags att byta om till uniform och åka till jobbet igen.
Köra ett varv Arlanda.
Slutar 20.05 ikväll och åker raka spåret till min bästis katter.
Matar och mockar åt dem innan jag sedan far vidare till Eskilstuna.

Ska vara hos äldsta dottern medan svärsonen är bortrest.
Sover i huset denna natt då jag måste upp i ottan imorgon för att återigen mata katterna, innan jobbet som börjar 6.30
Så det blir inte lång stund jag hinner sova.
Ett himla åkande åt flera håll för att fixa och trixa.

Sedan är det tänkt att jag ska göra iordning min husvagn för några nätters övernattning.
Ska ha lilla barnbarnet på Torsdag och Fredag :) Han och jag ska sova i husvagnen på Fredagen, efter jag slutat jobbet på kvällen.
Torsdagen har jag ledigt.

Det blir mommo och Isaacdagar :)

Nu lite vila till innan det är full fart igen...

Av Sirpa - 20 september 2016 03:15

Vaknade mitt i natten, genomsvettig!
Drömde att min älskade hade gjort sig illa....
Det var så obehagligt att jag bara var tvungen att söka kontakt med honom.
Han jobbade ensam denna kväll och en bit in på natten då det saknas personal.
Det är absolut inte ok!
Vad som helst kan hända när man har med stora fordon att göra.

Kom i kontakt efter en stund och vi kunde prata medans han körde hemåt.
Blev lugnad av det och kunde slappna av.
Älskar att höra hans röst i mina öron.

Det är så fantastiskt med våra samtal som aldrig tar slut.
Denna natt diskuterade vi om hur obehagligt det är med allt som händer i vårt svenska samhälle.
Med bilbränder, stenkastning och attacker emot polis och räddningspersonal.

Om fängelsestraff i vårt land som mera är en vårdinrättning och ett ställe att förvara individer som behöver någonstans att bo ett tag.

De kriminella får bättre omhändetagande än våra gamlingar.
Gamlingarna som byggt upp den välfärd som sakta men säkert äts upp av allt som sker.

Snabbt går det också med allt som sker.Det skall helst inte hinna reageras och ageras innan nästa attack kommer.
Vi står lamslagna i sverige och ser på när vår framtid förstörs fullständigt.

Påtalar man någonting om detta, ja då är man rasist eller främlingsfientlig.
Det är en stor förändring som pågår och det är inte någon positiv sådan.

Jag känner en stark oro över hur det kommer se ut när jag själv är så gammal att jag inte klarar mig själv.
Vad finns då kvar att leva i...

Kanske är det så att ättestupan införs igen då inte vården och omsorgen för gamlingar inte får kosta någonting.

Frågorna är många i huvudet och svaren vete sjutton om de går att få någonstans ifrån.

Jag hoppas och ber att jag och min kära får det boende som vi så gärna vill ha utanför stan.
Jag känner att jag vill bort härifrån.

Komma ut till lugnet och friden från stadens oro och larm.
Jag bor ju så nära sjukhuset nu också så ambulanssirener och helikopterljud är vardagsmat här.

Det räcker med att jag jobbar i trafiken hela tiden och den stress som råder där ständigt.

Känner nu att jag återigen börjar bli trött...har tre timmar på mig att sova innan alla uppdrag kommande dag.
Det kommer att bli mycket uträttat och kvällen kommer vara sen innan jag kan få komma till ro igen.

Det får jag skriva om senare...

Denna intelligenta, vackra och underbara människa finns redan i mitt liv.
Det som står på tur är att synka ihop våra liv vartefter så vi kan vandra livets stig tillsammans.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards