Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Vaken i natten...

Av Sirpa - 20 september 2016 03:15

Vaknade mitt i natten, genomsvettig!
Drömde att min älskade hade gjort sig illa....
Det var så obehagligt att jag bara var tvungen att söka kontakt med honom.
Han jobbade ensam denna kväll och en bit in på natten då det saknas personal.
Det är absolut inte ok!
Vad som helst kan hända när man har med stora fordon att göra.

Kom i kontakt efter en stund och vi kunde prata medans han körde hemåt.
Blev lugnad av det och kunde slappna av.
Älskar att höra hans röst i mina öron.

Det är så fantastiskt med våra samtal som aldrig tar slut.
Denna natt diskuterade vi om hur obehagligt det är med allt som händer i vårt svenska samhälle.
Med bilbränder, stenkastning och attacker emot polis och räddningspersonal.

Om fängelsestraff i vårt land som mera är en vårdinrättning och ett ställe att förvara individer som behöver någonstans att bo ett tag.

De kriminella får bättre omhändetagande än våra gamlingar.
Gamlingarna som byggt upp den välfärd som sakta men säkert äts upp av allt som sker.

Snabbt går det också med allt som sker.Det skall helst inte hinna reageras och ageras innan nästa attack kommer.
Vi står lamslagna i sverige och ser på när vår framtid förstörs fullständigt.

Påtalar man någonting om detta, ja då är man rasist eller främlingsfientlig.
Det är en stor förändring som pågår och det är inte någon positiv sådan.

Jag känner en stark oro över hur det kommer se ut när jag själv är så gammal att jag inte klarar mig själv.
Vad finns då kvar att leva i...

Kanske är det så att ättestupan införs igen då inte vården och omsorgen för gamlingar inte får kosta någonting.

Frågorna är många i huvudet och svaren vete sjutton om de går att få någonstans ifrån.

Jag hoppas och ber att jag och min kära får det boende som vi så gärna vill ha utanför stan.
Jag känner att jag vill bort härifrån.

Komma ut till lugnet och friden från stadens oro och larm.
Jag bor ju så nära sjukhuset nu också så ambulanssirener och helikopterljud är vardagsmat här.

Det räcker med att jag jobbar i trafiken hela tiden och den stress som råder där ständigt.

Känner nu att jag återigen börjar bli trött...har tre timmar på mig att sova innan alla uppdrag kommande dag.
Det kommer att bli mycket uträttat och kvällen kommer vara sen innan jag kan få komma till ro igen.

Det får jag skriva om senare...

Denna intelligenta, vackra och underbara människa finns redan i mitt liv.
Det som står på tur är att synka ihop våra liv vartefter så vi kan vandra livets stig tillsammans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards