Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av Sirpa - 27 augusti 2017 19:24

Lämnade campingen straxt innan 10 i förmiddags, med fullastad bil.
Hade tänkt handla på Öb men det öppnade 11 och jag hade ingen lust att vänta.

Åkte så hemåt.
Hade att göra med tömning av bilen.
En del skulle upp till lägenheten och resten ner till källarförrådet.
Mycket bära blev det.

Hade sedan att göra med att plocka upp allt och sätta på sina platser.
Källarförrådet blev välpackat också.

En hel del tvätt.
Skafferivaror och en massa annat som varit i vagnen.
En del av möblerna får stå på balkongen i vinter. Väl övertäckta.

Tog sedan en dusch och bytte om till sköna nylon och fin klänning.
Lagade till mat till min älskling som kom från jobbet vid 15 tiden.
Så skönt att åter vara under samma tak.

Vi åt tillsammans även fast det blev olika mat.
Jag tog en burk tonfisk och färskgurka.
Trevligt att bara sitta tillsammans.

Strök tvätt och förberedde jobbveckan.

Softarkväll efter det....

Skönt vara hemma igen med kärestan

Av Sirpa - 27 augusti 2017 09:32

Det blev som jag trodde, en chockeffekt hos grannarna som huttrande gick med sina hundar, rökte sin morgoncigg och bara kurade i sina jackor.

Där kom jag med bikini på och foppisar :)
Av med dem på bryggan och rakt ner i det härliga, kalla och friska vattnet.
Ja... Inte av med bikinin förstås :)

Underbart!
Kroppen rös av glädje och livsandarna vaknade ordentligt.
Jag är ju bara helt tokig i att bada.
Måste ha varit säl i ett tidigare liv.
Simmade ut en bit på den spegelblanka sjön och njöt så av känslan.
Dimman hade lättat och solen strålade.

Längre ut på en sten stod en trana och putsade sina fjädrar.
Ville inte störa den så jag simmade tillbaka och såg på den istället på ett behörigt avstånd.
Den har jag sett hela helgen.
Ropande och ensam, som att den letar efter någon.
Kan det kanske vara en årsunge som inte riktigt vet hur den skall göra nu när hösten närmar sig.
Jag är ju lite knäpp i mina tankegångar för ingen ska behöva fara illa.

Gick upp till husvagnen och grannarna frågade om det var kallt, vilket det inte var, för mig.
Snabbt ur den våta bikinin.
Iklädd mjuk, varm morgonrock tillredde jag sedan en skål med rykande, varm och mjuk sparrissoppa.
Kaffet hade jag ju druckit innan promenaden.

Den fick stå en stund och svalna, medans jag packade det sista, bäddade och började förbereda för avfärd inom den närmsta tiden.
Åt min goda soppa i lugn och ro.
Klädde mig, städade ur vagnen och diskade upp det lilla som blivit.
Stängde till allt som behövdes.
Vattenpump, gasol och gardinerna i förtältet och vagnen.
Onödigt att solen bleker inredningen.

Ligger nu och väntar in tiden bara och tar det lugnt.
Tänkte åka förbi vid Öb i Arboga och handla det vi behöver därifrån.
Så är det gjort.

Väl hemma blir det tömning av bilen och med detta också bra träning.
Bära och lyfta mycket.

Känner mig färdig med vistelsen här i vagnen för denna gång.
Nöjd med allt som hunnits med.
Vet inte när vi kan komma hit igen men nåt mer blir det innan vagnen ska bort till sista September.

Tältet behöver tas ner när det är torrt och fint.
Dessutom har vi ju betalat en massa för detta så självklart skall det användas.

Ska straxt tömma kylen, låsa och larma vagnen och åka iväg....

Av Sirpa - 27 augusti 2017 08:09

Det blev en härlig, kylig och helt underbar promenad denna Söndagsmorgon.

Dimman svepte fram över vattenytan och det enda som hörde var fåglarnas livliga diskussioner.

Ett svanpar gled stilla fram på den spegelblanka vattenytan.
Som två vackra vita segelfartyg i dimman.

Jag njöt i fulla drag av stillheten.

Ringde till min älskling som satt och körde sin buss, morgontrött och frusen på väg mot Arlanda.
Ett kort samtal för att inte störa i körningen.
Ville bara höra hans röst.

Tog många foton denna morgon också.
Motiven tar liksom aldrig slut, fast jag går samma sträcka.

Rönnbären lyste så röda i grönskan.

Jag har ju en förkärlek till mossa på stenar och träd.
Ser så mjukt ut.

Svårt att fånga på bild den känsla jag bär i stunder som denna morgon.
Naturen ger mig så mycket energi och vattnet likaså.

Hittade ET där längs promenaden.
Trodde att han åkt hem, men så var det tydligen inte :)

Nu skall jag chocka grannarna med att gå ner och ta ett bad.
Kyligt i luften men jag vet ju att vattnet är varmt

Av Sirpa - 27 augusti 2017 07:51

Nu är det två veckor sedan jag stängde ner facebook och det känns bra.

Vet egentligen inte om jag saknar någonting där.
Det lilla budskap jag vill ha ut, får jag med instagram och slipper flödet som påverkar och berör illa.

Min egen hantering av mobilen har också förändrats.
Minskat helt enkelt då jag inte ständigt vill hålla mig uppdaterad om vad alla äter, vart de befinner sig eller hur många katter som plågas ihjäl av idioter till människor.

Känner att facebook blivit ett stressmoment med alla filmer som startar, så fort du passerar med fingret...

Enkel lösning på detta :)

Stäng ner! Valet är ju faktiskt mitt eget.

Min blogg fungerar alldeles utmärkt till att få ut det jag vill.
Skriva om vad jag äter bland tex... Haha :)

Har i helgen varit ut på jobbsökarsidor.
Det finns ju mängder med jobb lediga och så går människor i mängd och drar benen efter sig.

Jag hittade själv ett par intressanta annonser.
Dels på hotell men också transport.
Ska lägga ut lite krokar.
Behöver få till ett ordentligt CV först bara.

Nu ut på en morgonpromenad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards