Alla inlägg den 31 juli 2017

Av Sirpa - 31 juli 2017 18:48

Ligger just nu i soffan och bara slöar.

Har en lång arbetsvecka bakom mig som bara gav en ledig dag.
Helgen fylld av stress för att hinna med turerna i tid.
Våra körtider är verkligen inte anpassade för att ha mycket kunder.
Mängder med bagage och min rygg samt armar har fått jobba ordentligt.

Hade imorse den tidigaste tjänsten som jag gillar.
Lugna vändor som omväxling och direkt efter dagens slut så trampade jag hem.

Var på rasten till Tingsrätten med viktigt brev som vi vägrade låta Postnord slarva bort.
Den skada deras slarv orsakat är riktigt jobbigt.
Månader av väntan på något som inte ens var på gång.
Så nu gick leveransen ur hand in i berörd hand.
Kändes tryggt och bra.

Kom hem lagom till att sambon skulle iväg till sitt arbetspass.
Tog mig en välbehövlig dusch.
Bokade tvättid för imorgon på vägen upp från cykelkällaren.
Känner att alla jobbkläder behöver tvättas efter svettiga körpass i solgasset.

Åt ett riktigt mål mat och lade mig i soffan för att vila.
Somnade och sov djupt över en timme.
Även fast balkongdörren stod öppen med allt oväsen från gatan.
Var nog ganska slut...
Vaknade ledsen och fylld av saknad efter syrran...

Tog mig i kragen och satte igång med hushållet.
Plocka ur diskmaskinen, dammsög överallt och plockade undan .
Sedan tog både lust och ork slut.

Vill bara slöa resten av dagen...
Ledig imorgon och den dagen kommer vara fylld av uppgifter och sysslor

Av Sirpa - 31 juli 2017 17:45

Ibland väller saknaden över mig....

Imorgon har jag en ledig dag från jobbet efter helgarbete.
Just sådana dagar som jag besökte min lillasyster.
Kunde ta en promenad förbi Ica och handla med frukost åt oss och sedan satt vi och pratade om allt möjligt.

Eller så ringde jag till henne för att höra hur allt stod till.

Nu går inget av detta längre....
Nu finns bara hennes gravplats att besöka.

Saknar henne!
Så grymt mycket så det känns som hjärtat skall brista.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards