Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Besök på Åsby

Av Sirpa - 25 februari 2018 07:05

Igår efter att jag kört hem Ville katt till sin familj så kände jag mig sugen på en åktur.
Det var så länge sedan som jag kunde köra bil då yrseln hade övertaget om mitt liv.

Nu njöt jag i fulla drag av att ratta fram våran Elsa på den dåligt underhållna vägen.
Hon hade inge problem med det som är en Saab med superväghållning.

Hade bara tänkt åka hem via Hallstahammar men kom sedan på tanken att besöka Åsby Trädgård.
Mycket folk där och det var många som valt deras fik, som är en trevlig oas mitt i all grönska.

Tittade igenom pryldelen först och där har jag inget sug av att handla.
Hutlöst dyra priser.
Men det gör inte mig någonting. Jag bara tittar och njuter, får ideer och kan sedan inhandla samma saker på annat håll om jag vill och behöver.
Inte svårare än så :)
Jag var där för att njuta av friheten att vara ute bland människor själv, utan följe.
Detta var inte genomförbart under ca 2 månaders tid.
Jag som är van att klara mig på egen hand.
Nu kan jag det igen.

Skred sedan över till min favoritdel av Åsby.

De vackra Orkideerna i alla dessa underbara färger, sorter och utseenden.
Sådan njutning, se bara själv på dessa foton

Miljön på Åsby är så fantastisk.
I ständig förändring för att det skall passa efter årstiderna.
Denna gång stod det en stor Gorilla inne i grönskan som hade ljud och minspel för sig.
Den öppnade ögonen, rörde ögonbrynen, öppnade munnen och morrade.
Såg riktigt verklig ut.
Barnen var både skrämda och förtjusta.

Jag hade hoppats på att få med mig en Orkidee hem men det var tyvärr för mycket för vår ekonomi just nu.
Behöver de pengar vi har till månadens räkningar.
Njöt ändå av all prakt.

På ett ställe rann det ett fint vattenfall som skapade en skön stämning.
Jag älskar ju vatten. Ljudet av porlande vatten är njutfullt för sinnena, lugnande och vackert.

Tittade på andra blommor också förstås.
Murgrönor hängde och klängde överallt.
Hibiscusar blommade i olika färger.
Citrusträden bar frukt överallt.

Gick sedan ut igen utan att ha köpt någonting, denna gång.
Har nog aldrig hänt tidigare.
Jag brukar unna mig någonting, men avstod nu av praktiska och ekonomiska själ.

Åkte vidare in till Hallstahammar och körde sedan lilla vägen mot Västerås.
Tittade in på Dollarstore och köpte gravljus.
Vidare till Hälla.
Apoteket fick ett besök och sist Willys.
Behövde lite färskvaror hem.

Parkerade Elsa i garaget för att sedan mötas upp av min älskade sambo som monterat ljus åt oss på skrivbordet som jag tänkte ha som arbetsplats på kontoret.

Blev sedan tv kväll då jag var trött och nöjd med dagen.
Söndagen är ju arbetsdag så det var bara att njuta av den enda lediga dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards