Direktlänk till inlägg 17 juni 2021

Vilar och planerar jobb

Av Sirpa - 17 juni 2021 13:09

Har känt mig riktigt hyfsad under morgonen och förmiddagen.
Armen gör ont och huvudvärken ligger över skallen men annars är det ok.

Känner stundtals hur hjärtat rusar iväg. Framförallt om jag vistas i solen.
Det hör ju till så mig oroar det inte.

Vill ge kroppen chansen att fixa detta så snart som möjligt så efter sen frukost har det blivit viloläge i mitt sovrum.
Fördragna gardiner mot solvärmen.

Planerar mina kommande jobb.
Nästa vecka är fullbokad rejält.

Måndag kör jag Vsk herrar Superettan till Sundsvall för match. Mitt lag :)
Lång dag som kommer resultera i att jag är hemma i Etuna vid 3-4 tiden Tisdag morgon.
Ledig Tisdag.

Onsdag bär det iväg till Värmland med dubbeldäckare och släp för att hämta hem de ungdomar jag körde dit i Lördags.
Lämnar kollot vid 15 tiden.
Full rulle till Stockholm. Avlastning, rast och toatömning i Frihamnen.
Incheckning Scandic Victoria Tower i Kista på kvällen.

Torsdag morgon ut och gå några kilometer innan frukost och dusch.
Utcheckning, städning av buss innan framkörning vid Östra Stationen Kth 11.30 Lastning nytt gäng och avresa 13.00 tillbaka till kollot i Värmland.
Rast med bad.
Återresa tom till depå Västerås och tank, städ, tvätt och frånkoppling av släp.

Midsommarafton Ledig

Midsommardagen Lördag hämta buss på depå Västerås och tomkörning till Göteborg.
Incheckning Scandic Backadal på kvällen.

Söndag och Måndag Tågersättning mellan Göteborg och Alingsås.
Lämna kvar buss på depå i Göteborg.
Bil hem och ledigt de två sista dagarna i Juni.

30/6 är min sista dag som anställd på Tuna Trafik.
Är nu tjänsteledig därifrån och kör för Merresor allt detta jag har framför mig.
Kommer att ha bara timanställning fram till 15/8 då jag blir fast 100% Beställningsförare för Merresor.

Så det är en del att planera.
Jobb finns helt klart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards