Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Sirpa - 25 februari 2018 22:26

Det gick bra att jobba ikväll.
Riktigt halt och otäckt men det gjorde mig inget.
Lagom med trevliga resenärer.

Var jättetrött när min älskling hämtade mig från jobbet.
Tacksam över att jag inte behövde gå till bussen i kylan och blåsten.

Nu är äntligen denna arbetsvecka över.

Av Sirpa - 25 februari 2018 15:57

Denna Söndag hör till en av de jobbigaste jag vet.
Leva i vetskapen att jobb väntar, sent på eftermiddagen.
Orken tryter vartefter timmarna går och jag kan inget göra.

Som jag tidigare skrev, att jag var ute på en skön promenad i solen och kylan.
En fika efter det och fram med dammsugaren för att städa inför kommande arbetsvecka.
Då kommer jag inte att orka med någon städning.

Grejade sedan lunch till oss och vi åt i omgångar då sambon blev avbruten av flera telefonsamtal.
Så typiskt när han är ledig.
Inte en chans till vila. Ständigt någon som skall ha hans uppmärksamhet.

Plockade ur diskmaskinen som jag tidigare kört.
Lade mig sedan att vila.
Ville sova en stund för att orka med jobbet på kvällen.
Det var inte lätt.

Sambon åkte iväg till sina söner och jag fördrev tiden med att se på tv.
Bytte om till uniformen som kändes obekväm.
Det pga tiden på dygnet.
Vid denna tid börjar jag trappa ner dagen då orken inte räcker så långt ännu.

Inte idag. Om ca 15 minuter tar jag bussen till jobbet och kör en vända till Arlanda.
Kommer vara helt slut när jag anländer hem ikväll vid 22 tiden.

Jag förstår inte varför jag tillåter detta!!
Snart fyller jag 60 år och har inte ens arbetstider som fungerar för mitt välmående.

Vart kommer detta sluta.

Såhär ville jag inte ha det när jag gick över till detta företag.

Av Sirpa - 25 februari 2018 10:45

Jobbade en stund imorse vid datorn.
Kände mig inte alls i form för den här dagen då jag visste att jag måste ut och köra buss, sent i eftermiddag och in på kvällen.

Vänta hela dagen på att få göra detta. Dessutom med vetskapen att jag är trött när det är så sent på dygnet.
Mina krafter räcker inte all den tid som krävs av mig.

Åt frukost med sambon och bestämde mig sedan för att ge mig ut för att få frisk luft.
-12 när jag traskade iväg.
Det bet i kinderna direkt men skönt med frisk luft och motion.

Gick bortåt Djäkneberget men fick tänka om då det blåste så kallt. Vek in mot centrum istället och förbi Domkyrkan, vidare ner till promenaden vid ån.
Ville gärna hålla mig där solen kom åt.
Strålande vackert väder.

Återigen blev det ett foto på vår vackra kyrka.
Mötte få människor ute.
Det var nog för kallt. Mest hundägare och några joggare. Skönt nere vid vattnet.
Fina isformationer.

Skulle viljat gå längre längs ån men kylan nöp i öronen, kinderna och låren.
Gick hemåt via Vargens Vret.

Blev 4000 steg drygt.
Bättre än ingenting iallafall.
Kände mig på ett positivare humör vid hemkomst.
Frisk luft och röra på sig är aldrig fel.

Av Sirpa - 25 februari 2018 07:25

Det är fullständigt dött härhemma igen när inte Ville är här.
Hans mjauande på morgonen, tassandet på golvet saknas.
Tyst och tomt...

Jag har svårt att vara helt utan djur hemma.
Det är så bra att vi får låna katt sådär, av min dotter.
Ville hade en längtan hem till sin familj.
Till sin älskade lillmatte som också börjat sakna sin kisse.

Nu är det tomt här.
Ingen Ville som spinner på min mage, eller tigger godis i köket.

Nu skall jag öppna balkongdörren på glänt en stund och släppa in frisk, kall luft.
Detta gick ju inte med katt hemma.

Bra att jag hittar någonting positivt i saknaden efter min lilla älskling.

Av Sirpa - 25 februari 2018 07:05

Igår efter att jag kört hem Ville katt till sin familj så kände jag mig sugen på en åktur.
Det var så länge sedan som jag kunde köra bil då yrseln hade övertaget om mitt liv.

Nu njöt jag i fulla drag av att ratta fram våran Elsa på den dåligt underhållna vägen.
Hon hade inge problem med det som är en Saab med superväghållning.

Hade bara tänkt åka hem via Hallstahammar men kom sedan på tanken att besöka Åsby Trädgård.
Mycket folk där och det var många som valt deras fik, som är en trevlig oas mitt i all grönska.

Tittade igenom pryldelen först och där har jag inget sug av att handla.
Hutlöst dyra priser.
Men det gör inte mig någonting. Jag bara tittar och njuter, får ideer och kan sedan inhandla samma saker på annat håll om jag vill och behöver.
Inte svårare än så :)
Jag var där för att njuta av friheten att vara ute bland människor själv, utan följe.
Detta var inte genomförbart under ca 2 månaders tid.
Jag som är van att klara mig på egen hand.
Nu kan jag det igen.

Skred sedan över till min favoritdel av Åsby.

De vackra Orkideerna i alla dessa underbara färger, sorter och utseenden.
Sådan njutning, se bara själv på dessa foton

Miljön på Åsby är så fantastisk.
I ständig förändring för att det skall passa efter årstiderna.
Denna gång stod det en stor Gorilla inne i grönskan som hade ljud och minspel för sig.
Den öppnade ögonen, rörde ögonbrynen, öppnade munnen och morrade.
Såg riktigt verklig ut.
Barnen var både skrämda och förtjusta.

Jag hade hoppats på att få med mig en Orkidee hem men det var tyvärr för mycket för vår ekonomi just nu.
Behöver de pengar vi har till månadens räkningar.
Njöt ändå av all prakt.

På ett ställe rann det ett fint vattenfall som skapade en skön stämning.
Jag älskar ju vatten. Ljudet av porlande vatten är njutfullt för sinnena, lugnande och vackert.

Tittade på andra blommor också förstås.
Murgrönor hängde och klängde överallt.
Hibiscusar blommade i olika färger.
Citrusträden bar frukt överallt.

Gick sedan ut igen utan att ha köpt någonting, denna gång.
Har nog aldrig hänt tidigare.
Jag brukar unna mig någonting, men avstod nu av praktiska och ekonomiska själ.

Åkte vidare in till Hallstahammar och körde sedan lilla vägen mot Västerås.
Tittade in på Dollarstore och köpte gravljus.
Vidare till Hälla.
Apoteket fick ett besök och sist Willys.
Behövde lite färskvaror hem.

Parkerade Elsa i garaget för att sedan mötas upp av min älskade sambo som monterat ljus åt oss på skrivbordet som jag tänkte ha som arbetsplats på kontoret.

Blev sedan tv kväll då jag var trött och nöjd med dagen.
Söndagen är ju arbetsdag så det var bara att njuta av den enda lediga dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards