Direktlänk till inlägg 30 september 2018

Skönt komma hem

Av Sirpa - 30 september 2018 00:44

Det bästa med att resa bort är alltid att komma hem igen.
Likaså denna gång.
Det var trevliga, välbehövliga lediga dagar på Öland och i skärgården.

Likaså fick jag hem dotterns husvagn vilket var viktigt då strandrätten förbjöd vagnar att vara kvar på campingen efter sista september.
Hon hade ingen möjlighet att köra hem den själv.

Ställde vagnen hos min andra dotter där min Alfred brukar stå.
Alfred var ju redan undanstuvad i sitt vinterboende.

Lastade över mina grejer till hyrbilen jag hade och kramade alla hejdå, innan jag trött styrde hem till Västerås.
Ringde sambon från bilen och bad honom boka tvättid till söndagen.
Hade mycket som måste tvättas innan mitt nya arbete börjar.
De kläder jag fått nya för att börja jobba på måndag.
Får sådan klåda av nya kläder som inte tvättats upp.

Likaså hade jag ju en hel del annat från min vistelse på Öland i vagnen.
Sambon berättade om allt kämpigt på jobbet han ännu är kvar i, som jag sade upp mig ifrån och slutade på för en dryg vecka sedan.
Känns bra att inte vara kvar i detta han berättade om.

Kom hem och vi hjälptes åt att lasta ur bilen.
Hade ju köpt med lite från loppis och annat.
Jätteskönt att komma hem till älskade gubben min och Nova, våran nya familjemedlem.
Hon var alldeles tossig av glädje när morsan kom hem
Hade med lite nya leksaker till henne som blev riktigt omtyckta direkt.

Hon nosade igenom alla mina saker.
Det luktade säkert hund från en hel del.

Tog mig en lång, välbehövlig varm dusch i ett rent och varmt badrum.
Det var härligt efter att ha fått lov att duscha i det kalla, smutsiga servicehuset som campingen hade att erbjuda.
Likaså att få sitta på en ren toalett hemma.

En fröjd att komma hem med andra ord.
Borta bra men hemma bäst.
Öland var ju havet och omgivningarna som lockade mig.
Inte campingen. Den hade jag ju redan valt bort för ett par år sedan.
Min vagn tar jag aldrig dit.
Inte sålänge allt missköts som det nu görs.
Ingenting har underhållits på många år.

Jag packade upp allt jag hade med mig.
Blev en hel del tvätt
Fick tid 13.00 på söndag.
Jättebra.
Åt litegrann till gott kaffe.
Sambon trött efter tidig morgontjänst som han har hela helgen.
Han är inte människa på hela dagen efter att ha måst gå upp vid 2 tiden på natten för att jobba.
Han är kvällsmänniska.

Jag visade upp mina nya jobbarkläder som jag redan tycker mycket om.
Ser fram emot att börja jobba på måndag.
Min tjänst börjar 5.30 som för mig är toppen
Jag gillar ju tidiga mornar.
Upp tidigt och sedan sluta innan klockan är eftermiddag.
Passar mig perfekt
Mornar och förmiddagar presterar jag som bäst.

Dagarna som gått har varit bra, energigivande men också tuffa med hemfärden med husvagn efter bilen.
Enaxlad husvagn är så mycket mera krävande att dra med sig än min boggievagn.
Boggien är lugn och trygg bakom, stabil och fin.
Enaxlat är oroligt, vingligt och vindkänsligt.
Det har ju blåst en hel del veckan som gått

Skönt att ha det gjort så kan dottern slappna av

Jag har nu sovit några timmar.
Vaknade av att sambon snarkade.
Valde att gå upp och vara uppe några timmar till jag blir sovtrött igen
Kan ju sova lite längre på söndag morgon.
Grannar har fest och väsnas på sin balkong.

Nova har fått lite tonfisk. Hon sover nöjd bredvid mig i soffan.
Tidigare ikväll när jag lade mig, sov hon med mig i sängen.
På täcket mellan mina knän när jag sov på mage.
Hon söker min närhet nu lilla kissefröken.
Mammas lilla älskling.
Skönt att vara hemma.

Söndagen kommer att gå i hemmets pyssel, städa, tvätta och förbereda den kommande veckan.
Nytt jobb och andra rutiner.
Hyrbilen ska lämnas igen Tisdag kväll
Får se hur jag löser tiden till min egen älgkrockade bil blir lagad.
Hon ska in på måndag för skadebedömning.

På nåt sätt måste det bara lösa sig.
Hoppas jag får mera arbetstider för kommande veckor snart så jag kan planera med bil.
Det är ju inte lönsamt att hyra bil hur länge som helst.
Har redan gjort av med många tusen för veckan som gått.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards