Direktlänk till inlägg 2 januari 2019

Sov en lång natt

Av Sirpa - 2 januari 2019 05:50

Den här natten smakade sömnen gott.
Lade mig ju tidigt redan och sov som en stock i säkert 6 timmar innan jag vaknade något.

Hörde hur sambon kom hem från sitt kvällsjobb vid 3 tiden.
Somnade om ganska snart igen och sov tills väckningen 5.

Såg då i mobilen ett sms från sambon att han kört på en nedfallen björk på E18 under kvällen.
Det blåser ju kraftigt ute och är storm längs kusterna.
Bussen skadad och alla ombord hade klarat sig bra.
Tur att inget blev värre än så.
En buss går att laga.

Min Grisslehamnskörning är ju borttagen idag då all färjetrafik är inställd.
Jag ska till jobbet till 7 och ägna mig åt städning istället.
Det behöver ju också göras.

Sitter nu och dricker kaffe.
Inleder idag med att dryckesfasta och det med max 500 kalorier.
Tänkte köra igång med fasta två-tre dagar i veckan och sedan bara nyttomat de övriga dagarna.

Röra på mig så mycket jag bara hinner och som kroppen pallar i början.
Ska inte överdriva någonting utan låta allt ha sin övergång till ett sundare leverne.

Bort med allt godis, fikabröd och vitt bröd.
Äta endast ett fåtal skivor med bröd i veckan och då grovt bröd.
Mycket grönsaker självklart.

Vet att jag kommer att ha jobbig vecka framför mig då kroppen kommer skrika efter socker.
Har ju fullkomligt vräkt i mig det under flera månader.
Ätit godis varje dag.
Glögg och pepparkakor är en njutning för mig under december månad, så det har blivit mycket av den varan.

All den goda maten på Eckeröfärjan 2-3 gånger i veckan har också placerat sig tungt över höfterna.

Får se om jag ikväll tar ett foto på mig i helkroppsform så det går att jämföra månad för månad sedan.
Ha samma kläder på och se skillnaden.

Känns jättebra att jag nu fått motivationen till att ta tag i detta som är så jobbigt att släpa omkring på.
En övervikt som definitivt inte är jag.
Mår ju skit varje dag över att kläderna stramar och skär in i fläsket på magen.

Målet är ingen idealvikt utan jag vill må bra i min egen kropp igen och få in träningen i min vardag igen.
Att vara ute och gå/jogga/springa flera mil i veckan är ju min grej.
Då mår jag som bäst.

Idag tänkte jag klä mig i träningsprylar och gå till jobbet.
Tar ca 1 timme i den form jag är i nu.
Det är drygt 5 km dit.

Känna bra :) Dag 1 är igång
Kommer att skriva om mitt mående dag för dag.
Likaså vad jag äter och dricker.
Hur mycket jag rör på mig.

Vet att det blir tufft för jag har aldrig varit så överviktig tidigare som nu.

På min 60 års dag den 13 maj vill jag vara i fin form.
Dit ska jag.
Tar tacksamt emot all hjälp och allt stöd jag kan få. Så skriv gärna till mig och peppa.

Ju äldre man blir desto svårare är det att göra detta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards