Alla inlägg den 20 mars 2019

Av Sirpa - 20 mars 2019 20:22

Min fasta fortsätter.
Idag har det varit lite tuffare.
Började jobba tidigt och hade tänkt komma hem under de timmar som jag inte jobbade.

Nu blev det inte så för vi skulle ha ett möte för oss beställningsförare.
Det hade jag glömt bort.

Väntade in det mötet och hade med mig frukost och lunch i form av två olika drycker.
Efter mötet hade jag så min körning som var kvar för dagen.
Då var klockan vid 14 tiden och jag hade tagit en promenad innan körningen.

Det kändes i benen på mig att jag behövde få mera näring i mig.
Efter städning av bussen for jag till CircleK.
Tvättade Cindy och hade sån tur att det var en gratistvätt som låg och väntade.

Åkte sedan hem och gick upp till min lilla söta sambo Nova som väntade på mig.
Hungrig hon också.
Serverade henne först och fixade sedan Sparrissoppa åt mig själv.
Det smakade ljuvligt och jag satt en bra stund efter maten och bara kände hur energin återvände i kroppen.

Hade fått i mig för lite denna arbetsdag.
Tog med mig en måltid för lite till jobbet då det var tänkt att jag skulle kommit hem redan vid 9 tiden.

Nu ordnade det sig ändå men var lite kämpigt när jag kände att orken tröt.
Mot kvällningen satte jag igång att göra rent balkongen.
Monterade ner de mögliga, trasiga vindskydden som satt uppe.
Skurade bort mögel från räcken, stänger och väggar
Så snuskigt!!
Säkert inte rengjort på åratal.


Jobbade på en bra tag med detta.
Hängde över räcket och skurade även utsidan
Bar ner vindskydden i källaren.
Slutade skura när det blev mörkt. Var då trött och kall själv.
Tog en dusch och värmde sedan på Potatis/purjosoppa till kvällsmat.

Skönt att kunna komma igång med balkongen. När den är rengjord blir det dags att sätta upp galler så Nova kan vara därute.
Har ju med alla kompostgaller från förra balkongen.
Pratade med grannen ovanför om jag kan fästa i deras räckesstag.
Det gick hur bra som helst.
Klurar nu på hur jag löser allt.
Vill att det ska bli snyggt, praktiskt och absolut tryggt och säkert för Novas vistelse därute.

Nu är jag isäng.
Magen är nöjd efter den sista måltiden idag.
Har ätit 4 måltidsersättningar idag
Totalt kaloriintag ca 700.
Känns bra nu efter den tredje dagen i min fasta.
Imorgon ska jag ta med tillräckligt till jobbet.
Vill inte komma i en sån svacka igen som idag

Kanske blev det lite för många koppar kaffe idag men det behövdes dels för orken men också för att huvudvärk låg och molade i bakgrunden.

Straxt ska jag sova.
Ska upp igen om 7 timmar.

En spännande dag imorgon :)
Skriver om det när allt är klart

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards