Direktlänk till inlägg 29 mars 2021

Körde vidare till Linköping

Av Sirpa - 29 mars 2021 04:41

Efter att Luleå vann matchen mot HV71 så drog jag mig nöjd och glad tillbaka till hotellrummet.
Fixade till lite middag och softade ner helt.

Det fanns ju tv på rummet så jag kunde bara ligga och slötitta. Hade liksom gjort min dag klar tyckte jag.
Laget hade middag på hotellet och jag hoppas de kände sig nöjda med sin dag.
Jag somnade rätt sent och hade lite svårt att somna.
Kan bero på att jag tog en tupplur på dan innan matchen.

Vaknade vid 7 tiden vilket är sent för mig.
Packade ihop det som inte längre behövdes och tog med till bussen.
Startade upp och vände bussen rätt så det var lättare att lasta när det var dags.

Gick tillbaka till hotellet och åt frukost.
Trivs inte så bra med att äta med andra i närheten nu under pandemin.
Vissa människor har inte alls tänket att hålla avstånd.
Jag vill inte ha nån intill mig, inte någonstans.
Så det blev en snabb frukost och upp på rummet igen.
Ingen promenad denna dag. Kände av de 16 kilometrarna i benen och fötterna från morgonen innan.

Checkade ut vid 9 tiden och gick till bussen.
Där blev det putsning som gällde.
Fönster, förarplatsen, fällborden på övre plan såg hemska ut.
Jobbade på medans laget började droppa in med sitt bagage.
Några körde träning och andra tog det lugnt.

Vid 11.45 var bussen färdiglastad och vi rullade till lagets lunchstopp.
Restaurang Spiran i Kulturhuset.
Jag väntade i bussen. Ringde hotellet i Linköping och frågade om parkeringsmöjligheter för bussen och tillgängligheten till hotellet med storbuss.

Resan till Linköping gick snabbt.
Knappt 1 1/2 timmes smidig körning längs E4:an. Till Saab Arena och lastade ur all utrustning.
Några gick till hotellet 750 meter bort och andra åkte med mig i bussen.

Det var rejält trångt vid hotellets infart.
Självklart ett bygge med avsmalningar och skyltar överallt.
Fick ta om lite för att komma förbi allt utan att ta i med bussens bakparti.
Lastade ur även mitt bagage och körde sedan tillbaka till arenan och parkerade utanför spelaringången

Plockade rent det som blivit i bussen, låste och traskade i hård vind till hotellet
Skön och kort promenad

Denna dags arbete blev ca 8 timmar totalt med all rengöring av bussen.
Flera korta körningar som ändå blev en full arbetsdag.
Kändes skönt att stänga min rumsdörr och softa ner.

Rätt behagligt hotell med skapligt tyst på rummet. Det small och skakade i väggarna en del när rumsdörrar stängdes hårt annars ok. Hördes när grannar gick på toa.
Stor säng i mitt rum och det är bra.
Bytte om, fixade middag. Jag hade ju inte ätit sen frukosten. Bara kaffe och en proteinshake.
Klockan var 17.00 när jag satte mig i fåtöljen vid fönstret och såg ut över parkeringen och bygget utanför.

Kände att jag börjar längta hem.
Det är härligt att resa iväg och framförallt med ett gäng som Luleå Hockey.
Trevliga och lättsamma, vänliga och tacksamma killar

Måndagen kommer att bli en riktigt lång dag för oss alla.
Killarna har träning och sedan match mot kvällningen.
Vi rullar mot Stockholm vid 21 tiden måndag kväll. Lämnar av vid hotellet på Arlanda och jag far hemåt.
Det blir vid 1 tiden inatt.

Är väl hemma i Etuna vid 4 tiden tisdag morgon om allt flyter på.
Då ska bussen vara tankad, ren och fin, toan tömd och alla vätskor fyllda. Klar för nästa körning, vart den nu ska.

Nu tar vi Linköping idag först.
Hoppas på chaffisvinst idag också.
Kommer sitta där på läktaren och hålla tummar och tår, heja fram mitt Luleå Hockey



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards