Direktlänk till inlägg 27 april 2018

Känner mig lat idag

Av Sirpa - 27 april 2018 12:37

När jag vaknade imorse här i husvagnen så kändes dagen som en spännande, äntligen tom dag, som jag visste var helt till mig själv att fylla timmarna med.

Tankarna har fullkomligt gått banana då ideer om framtiden ploppar upp och jag ville genast göra någonting, för att skapa något av dessa ideer.

Det resulterade i ett mejl till en tänkbar arbetsgivare.
Sedan om detta ger resultat, visar sig.

Kanske hör jag till dinosauriernas tiderum då jag vill arbeta med själ och hjärta i det jag åtar mig.
Det mesta i vårt samhälle baseras ju på resultatinriktat, vinstbaserat, iskallt agerande i mångt och mycket.
Människan bakom är förlegat tankesätt.

Kanske skulle jag ändå gå in i vården.
Socialpsykiatrin.
Jag har ju ingen utbildning i någonting på det området.

I mina tankar och funderingar försökte jag fixa med mitt boende här.
Satte upp ett bord för att förvara kokplatta, kaffebryggare och lite annat, i förtältet.
Golvet är ojämt så det var bara att gå bort till Receptionen och fråga om lite spillvirke för att få bordet i våg.

Hittade lite stumpar som fungerade.
Lade under mattan så bordet är rakt.

Fick jätteont i magen så det var bara att steka på ägg och bacon.
Trodde att jag skulle klara mig med Avocado till frukost bara. Det funka inte.

Fortsätter enträget med LCHF fast resultatet är minimalt.
Kroppen stretar emot och vill inte äta av fettdepåerna jag bär omkring på.
Men jag ger inte upp.

Fortsätter ett tag till.
Har nu blivit av med illamåendet iallafall och toabesöken fungerar bra.
Så stegen framåt finns men är så jobbiga.

Att leva som vanligt med jobb och allt är tufft med den totala omställningen av kosten.
Har nu hållit på 4 veckor på Söndag.

Ingen viktminskning och kroppsfettet är intakt i stort sett. Nån procents minskning.
Jag slipper det ständiga suget i magen och blodsockret hållet en fin balans.
Bara det är stora pluspoäng.

Jag följer rådet: Ät när du är hungrig.

Så det kan gå en hel dag utan att jag äter något då jag inte är hungrig.
Vad lever min kropp av, det fattar jag inte.

Inget socker, minimalt med kolhydrater, max 3%.
Grönsaker, lite ost och kött i form av nöt, kyckling och bacon.
Ingen frukt.

Igår åt jag en Avocado, lite korv, ost...

Rör på mig som vanligt.
Igår extra då jag bar så mycket grejer och sprang i trappor.

Nu ligger jag som en padda i bädden och fryser, fast det är varmt.
Känns lite som kroppen är förbryllad över att inte känna sig jagad av plikter.
Den plockar fram den ena diffusa känslan efter den andra.

Lade mitt plockande i förtältet på is och tar det helt lugnt istället.

Kanske mår jag bättre senare idag.
Vill ut och gå i de vackra omgivningarna.
Saknar min käresta som jobbar för fullt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards