Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022

Dag 3 vid Akvedukten

Av Sirpa - 26 augusti 2022 13:11

Denna morgon blev det tidigt upp och iväg.
Gästerna körde jag till Bengtsfors och Kanalbåten Storholmen som skulle glida fram längs vattnet till Håverud.
Jag vinkade av mina goa gäster när båten kastade loss och for iväg.

Kände denna dag att jag hade en närhet till gästerna på ett härligt sätt
Gårdagens tur ute i skärgården då jag kunde vara med var givande just för att få en gemenskap
Prata, äta och umgås i timmar skapar ett förtroende.

När jag vinkat av båten satte jag mig i bussen och åkte en jättekul, backig och slingrig smal väg till Håverud.
Mina gäster vet att jag älskar mindre vägar som kräver lite mera av mig, så jag fick tips om just den vägen.

Den var helt underbar!
På sina ställen kändes det som att köra i Norge. Branta backar och snäva kurvor
Mötte Fjällexpressen i en backe där jag körde uppför :) Det fixade vi som ingenting fast det var tajt.

Väl framme i Håverud parkerade jag och gick iväg för att reka läget och tillgängligheten med buss ännu närmare om det behövdes.

Vi hittade en rostig yxa lutad mot ett träd och skojade om att vi ändå är rätt modiga av oss som ger oss ut i skog och bad utan att känna varann :)
Så typiskt oss Beställningachaffisar.
Alla är ju inte lika, många vill bara hänga i sin buss medansvi andra gärna rör på oss och upptäcker nya saker vidvarje resa.

Mina gäster skulle anlända vid 14.30 och jag ville brygga kaffe i pumpthermosar till vår hemresa till hotellet.
Lunch hade dem fått på båten.

Jocke och jag traskade tillbaka till bussarna och jag bytte om till uniform, bryggde kaffe och mötte sedan upp båten när den kom.
Missade tyvärrnär den kom i Akvedukten.
Har foton från den hursom så det gjorde inte så mycket.

Gästerna hängde ett tag i shopen och museet innan det var dags för lastning av buss

Kramade om Jocke och vi lovade hålla kontakten framöver.
Jättebra med kontakter överallt i landet om det nån gång behövs hjälp med något under resorna

Susade så hem till hotellet igen.
Gästerna fick vila två timmar innan dem skulle åka med en Kanalbåt i Trollhättan och äta middag.
Jag körde dit dem men avstod från att åka med
Kände att jag ville fixa med bussen och vila inför nästa dags långa resa hemåt.

Ännu en härlig arbetsdag lagd i minnesbanken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 30 juni 15:35

Jag slår nog alla personliga rekordvad gäller Ickebloggande under Juni månad. Dagarna som gått har varit så fullspäckade att jag helt enkelt inte orkat eller hunnit skriva någonting. Prio har varit sömn och mat i magen för att axla nästa dags k...

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:59

Äldsta dotterns son är väldigt aktiv den här första sommarlovsveckan. På förmiddagen har han sommarfotboll. Sedan snabbt in med lite mat och ombyte till stövlar och flytväst. Igår Tisdag var det mormors tur att hämta från fotbollen och se till...

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:39

Nu är jag med husbilen i Örebro, redo för att sticka iväg med bussen till Oslo Gardermoen imorgon bitti för att hämta gäster som anländer från Taiwan. Vi kommer att vara på resa i 5 dagar i Norge innan jag kör över gränsen till Sverige igen för at...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:11

De dagar jag var ut med lillbussen och den lilla grupp jag körde i Norge bar jag riktigt bortskämd med fantastisk mat, härligt boende och mycket egentid som jag gillar. Tog lite foton på några av de tjusiga upplägg som jag fick njuta utav. Resele...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:05

Jag var ju rätt nyligen iväg på en resa i Norge med en mindre grupp amerikanare+ deras reseledare. Bland annat var vi till Ålesund där jag fick hänga med på en tvåtimmars tur med RIB båt. Det var riktigt häftigt. Tyvärr var det väldigt dimmigt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards