Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Vilken helg...

Av Sirpa - 8 juni 2015 09:11

Jag såg fram emot denna arbetshelg med stor glädje, på Fredagen redan, då det kändes nästan olidligt att vänta på besked från Nettbuss om ev anställning.

Vet inte om jag med denna energi nedkallade den turbolens som blev, eller vad som egentligen hände.
Full fart blev det iallafall.


Känner nu att jag landat i mig själv igen och det är bra.
Har blivit en hejare på att bearbeta händelser och känslor.
Livet rullar ju ständigt på och varje dag för med sig nytt och inte alltid så kul händelser.

Men men :) Det är bara att låta hjärnan och känslorna bearbeta det som skett, sortera innehållet och acceptera fakta.
Inget kan förändras av det som redan skett.
Nuet gäller och framtiden väntar.

Valet är mitt...hur jag vill ha det framöver.
Är ju en person som älskar livet och glädjen i att leva ett givande och innehållsrikt liv.
Då får jag också räkna med att det sker saker längs färd som inte alltid är så angenäma.

Händelserna är nedskrivna och det som finns kvar att göra är att skriva en invidentrapport på jobbet och gå vidare.

Ur detta går jag med en erfarenhet rikare.
Nu vet jag hur det känns att bli spottad emot....bara för att jag inte låter någon åka gratis, som bestämt sig för att göra det genom att hota, bråka och kalla mig vid hemska namn.
Från min sida helt oacceptabelt!!

Jag är i stunden glad att personen ifråga inte kom åt att spotta På mig.
Klok nog att inte konfrontera inne i bussen.

Det är sorgligt att det finns människor som i sin tur mår så fruktansvärt dåligt att de bär sådana känsloyttringar inom sig.
Tyvärr hamnar vi förr eller senare i deras väg och får ta emot inneboende frustration.

Jag är glad att det var jag som drabbades av detta då jag kan hantera det.Bearbeta och komma vidare.
Jag pratar och skriver, jätteviktigt!
Sådant finns annars risk att man bär inom sig som en tagg och det är inte bra.För många taggar kan skapa en bitterhet som tär på ens energi.

Jag älskar atg köra buss och att finnas för människor.
Jag tycker om att lösa problem och skapa en trygghet hos andra.
Ordstrider och konflikter försöker jag undvika så långt det bara går.
De flesta av gångerna går att lösa ändå.
Med flexibelt tänk och öppenhet för att lösa det inträffade.

Allt kan ju omöjligt flyta på gnisselfritt när vi arbetar med människor och mig ger det en tillfredställelse att göra mina kunder glada, nöjda och väl behandlade/bemötta.
En sådan kund minns det och återkommer med glädje i hjärtat.

Summerar och sätter punkt för helgen som gått och ser fram emot den nya vecka som börjat:)
En spännande vecka på många sätt och vis.

Såg denna skylt sitta uppe på Akutmottagningen i Västerås och den säger allt.

Den sätter en sund gräns för vad som är ok.
Eller vad tycker du?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards