Direktlänk till inlägg 29 augusti 2022

Andra resan

Av Sirpa - 29 augusti 2022 06:36

Kör nu en upprepning av den 4 dagarsresa jag gjorde med över 70 gäster ombord på bussen.
Med start i Stockholm.

Den första var för mig helt fantastisk då vädret var strålande, gästerna helt underbara och allt bara klaffade som det skulle.

Andra omgången är annorlunda.
Vädret är sämre och det påverkar humöret hos gästerna helt klart och det förstår jag fullt ut. Det är ju inte så kul att vara ute i en båt när det regnar, blåser och är kallt.

Jag själv går mestadels mina egna vägar när det inte är körningar så det börjar kännas lite ensamt och min hemlängtan växer.
Har ingen lust alls att trängas på små kanalbåtar då jag redan sett och upplevt det jag har möjlighet till under första resan.

Hemma har dottern det jobbigt då pumpen i brunnen ute har gått sönder igen och källaren blev översvämmad.
Andra dottern och svärsonen har ännu en gång lånat sin Länspump så det gick att tömma källaren.
Det kommer upp ur golvbrunnarna när pumpen som leder vattnet vidare inte fungerar.

Det har regnat rejäla mängder och det hamnar i källaren.
Förra gången hade vi ett helvetes jobb att få allt torrt.
Tog 6 månader innan allt var hyfsat

Så jag behövs hemma.

Har sovit väldigt gott inatt och det känns skönt. Fick ett rum mot innergården som jag hade önskemål om så det är tyst. Så skönt!
Jag måste få sova för att orka.
Det är ju långa dagar.

Idag kör jag gästerna till Tjörn så dem kan åka ut med båt hela dagen.
Jag har med tränings och badkläder då jag stannar iland vid bussen.
Vill ju inte åka iväg nånstans då dieseln är så dyr utan jag står parkerad där jag släpper gästerna.

Behöver komma i kontakt med vår verkstad då eluttagen i bussen inte fungerar.
Det skapar också en lite småirriterad stämning när gästerna inte kan ladda sina mobiler.
Så det måste jag lösa idag på något vis.

Får se vad jag hittar på. Har ju med min bok också om jag får nog av träning och bad.
Vill inte åka med båten.
Förra resan var så härlig så det vill jag ha kvar i minnet.
Räcker fint för mig.

Var igår till Håverud och tog en hel del fina foton där.
Lägger ut om detta i ett eget inlägg senare.
Nu ska jag göra mig klar för ännu en arbetsdag på långresa.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 30 juni 15:35

Jag slår nog alla personliga rekordvad gäller Ickebloggande under Juni månad. Dagarna som gått har varit så fullspäckade att jag helt enkelt inte orkat eller hunnit skriva någonting. Prio har varit sömn och mat i magen för att axla nästa dags k...

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:59

Äldsta dotterns son är väldigt aktiv den här första sommarlovsveckan. På förmiddagen har han sommarfotboll. Sedan snabbt in med lite mat och ombyte till stövlar och flytväst. Igår Tisdag var det mormors tur att hämta från fotbollen och se till...

Av Sirpa - Onsdag 12 juni 19:39

Nu är jag med husbilen i Örebro, redo för att sticka iväg med bussen till Oslo Gardermoen imorgon bitti för att hämta gäster som anländer från Taiwan. Vi kommer att vara på resa i 5 dagar i Norge innan jag kör över gränsen till Sverige igen för at...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:11

De dagar jag var ut med lillbussen och den lilla grupp jag körde i Norge bar jag riktigt bortskämd med fantastisk mat, härligt boende och mycket egentid som jag gillar. Tog lite foton på några av de tjusiga upplägg som jag fick njuta utav. Resele...

Av Sirpa - Måndag 10 juni 08:05

Jag var ju rätt nyligen iväg på en resa i Norge med en mindre grupp amerikanare+ deras reseledare. Bland annat var vi till Ålesund där jag fick hänga med på en tvåtimmars tur med RIB båt. Det var riktigt häftigt. Tyvärr var det väldigt dimmigt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards