Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Nattens tystnad

Av Sirpa - 17 juli 2014 02:19

Kan känna när jag vaknar mitt i natten,efter några timmars sömn att det är som om jag får några timmar extra på dygnet.

Väckningen blev lite våldsam denna gång då det var brandvarnaren som plötsligt började skrika hysteriskt,två meter ifrån där jag ligger och sover i husvagnen.
Tystade den omedelbart och satte igång och leta orsak.
Hittade inget som gav den anledning att väcka mig så brutalt.

Det är fantastiska anordningar dessa små dosor,billiga livförsäkringar som bara finns där i våran vardag.

Med bultande hjärta och pulsen i topp gick jag runt i vagnen,utanför i tältet och undersökte,luktade och lyssnade i tystnaden.
Allt lugnt!
Tror inte någon granne hann reagera ens då jag tystade den så snabbt.

Känner nu en tacksamhet att den finns.Min lilla vrålapa som hänger där i taket och räddar vårt liv om något händer.

Ligger nu i tystnaden och dricker en kopp the.Gott
Lugnande.

Tankarna far iväg på allt som händer här under min semester på Öland.
Tillvaron är fylld av aktiviteter och det känns jättebra.
Skulle inte klara en total stillhet hela tiden.
Ungänget med min älskade dotter,mitt yngsta barn som imorgon fyller 25 år.Det är ju faktiskt Torsdag 17/7 nu i skrivandets stund.

De är ju en hel familj där på andra sidan gången,i deras stora Öggestorpsvagn
Min svärson,mitt näst minsta barnbarn samt mina två bonusbarnbarn som kom med svärsonen,in i mitt liv.
Älskar att vara mormor till alla tre:)
Mina skruttungar <3. <3. <3

Jag mår jättebra av att ha dem så nära.Vi gör saker tillsammans.

Tidigt på mornarna går dottern och jag ut på minst en mils powerwalk innan de andra vaknat.

Äter,badar,diskar,duschar,busar och bara hänger utanför tältet eller åker någonstans och handlar,ser oss omkring.
I detta har vi en respekt för varandra också som innebär att om någon vill vara för sig själv,så funkar det bra utan konstigheter.
Jag kan vissa kvällar vilja dra mig undan till mitt och bara vara för mig själv,det är jättebra.

Just nu ikväll var en sådan.
Vi åt lite Frödinge Ostkaka och drack kaffe,jättegott:)
Sedan ville jag bara vara i min vagn.
Satt och bloggade.Bäddade ner mig i sängen då jag kände mig lite frusen efter dagens intensiva solande.

Svärsonen kom och reste en stege utanför min vagn och bytte snabbt och smidigt ut min tv antenn på taket som tjänat ut sin tid,till en ny och modern snygging.
Han gjorde en kanalsökning och vips hade jag de kanaler jag behöver.

Sedan fortsatte han med sitt.
Han är super:)
Känner mig omtyckt och nästan lite bortskämd när han hjälper mig med sådant jag själv inte riktigt behärskar.
Samt att han klippte min gräsmatta runt vagnen då vi flyttade den hit till denna fina plats.
Jag har en stor gräsyta här som är perfekt för solning och barnens bollspel

Nu har min puls gått ner i varv och jag börjar känna mig trött igen.
Det var klokt att ta denna koppen the och varva mer med lampan tänd,istället för att ligga och skruva runt i sängen sömnlös.

Klockan 5 ringer väckningen och vi ger oss ut på morgonens powerwalk :)
Efter frukost kommer vi tjejer att åka till Borgholm.
Min svärson fyller år denna dag:)
Hurra Hurra!
Så det blir kalas mot kvällningen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards