Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Sirpa - 21 juli 2014 21:37

Varje kväll har vi samma sjå att komma till ro.
Mitt lilla älskade barnbarn som upptäcker världen för fullt och har fullt sjå med att hinna med så mycket som möjligt under dygnets vakna timmar.

Ikväll tog det 2 timmar att få honom ner i varv,fast han är jättetrött och kroppen inte vill annat än sova.
Hjärnan fullt aktiv ändå och han hittar på tusen och en hyss där i sängen.

Till sist ger han upp och slocknar exakt i den ställning han befinner sig i,ofta med näsan i kudden och rumpan rakt opp i luften.

Lilla gullesnutt!!
Mormor helt slut som vareviga kväll vi kamperat tillsammans i min husvagn här på Öland.
Det är fjärde natten nu.
Vi kommer att sova gott:)
Det är jag övertygad om

Av Sirpa - 21 juli 2014 15:48

Hörde under gårdagen medans jag hade fullt sjå med mitt lilla barnbarn,att grannarna ojade sig och spanade ut över havet

Fick svaret ganska omgående.
Algblomning!

Havet var inte vackert blå som himlen,utan brungrön av en sörja som blåstes inåt land.
Det blev begränsat med badare fast det var varm dag.
Fullt förståerligt.

Gick så på stranden med mitt barnbarn i vagn imorse och såg att geggan drivit iland och det var otäckt skum på sina ställen

Det inbjöd inte till något bad.

Kunde med glädje se att längre bort längs bukten var det klart och fint vatten så det är väldigt begränsat till just vår del av stranden.
Vinden ligger på hårt och driver in det.

Snart är det över och badet kan återupptas:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards