Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Första morgonen utan smärta

Av Sirpa - 26 april 2015 06:46

Jag har haft huvudvärk varenda morgon i säkert 3 veckors tid nu, när jag vaknat.
Det har nog varit kroppens varningssignal att den inte mår bra, som jag inte lyssnat på.

Denna Söndagsmorgon kändes annorlunda:) Ingen huvudvärk!
Helt fantastiskt!

Känns som att livsandarna återvänder till min kropp som fått kämpa så, på egen hand med Lunginflammationen.

Igår fick jag skratta mycket med vänner och min dotter, det kändes befriande.
Detta är första gången i mitt liv som jag fått slagits med en Lunginflammation så det väcker lite oro i mig.
Varför fick jag det nu?

Jag vet ju svaret.
Jag är ingen ungdom längre, även fast jag har god fysik.
Sedan att jag jobbar fast jag är sjuk och borde vara hemma.
Där är största felet.

Återigen....kommer aldrig mera att göra så.Lämnar det löftet, till mig själv och till mina nära och kära.
Aldrig mera jobba sjuk!
Är ju så duktig med den biten vad gäller träningen...lägger ner direkt när jag känner mig risig, ont i halsen eller nåt sånt.
Samma sak kommer nu ske med arbetet.
Sedan får jag väl bli inkallad på samtal för frånvaro, det får jag ta helt enkelt.
Jag har bara det här livet och det vill jag leva frisk och glad, inte nedbäddad i soffan i dagar och dygn, för att jag visat mig lojal och duktig.
Pyttsan!
Vem tackar mig för det?!

Mina döttrar har båda varit jätteoroliga nu och det vill jag inte utsätta dem för fler gånger.
De ska inte behöva ha en korkad mor.

Ja...jag är arg på mig själv för min dumhet!
Min uppfostran och inställning som lever kvar sedan barnsben måste ändras.
Jobba är inte det viktigaste.
Det är hälsan!
Min egen, enda hälsa som jag inte är någonting utan.
Utan min hälsa blir livet så begrönsat från allt det jag vill göra så beslutet är fattat.

Så idag, Söndag den 26/4 2015 tar jag beslutet att jag jobbar inte förrän jag är helt frisk igen.
Chefen var inställd på att jag är åter imorgon...det är jag inte!
Börjar nu må bättre och det innebär inte att jag är fullt frisk och arbetsför.

Ringde nyss till Trafikledningen i Västerås att jag inte är arbetsför imorgon.
Ville vara säker på att inte de får problem med tillsättning av min tjänst.

Därifrån fick jag full respons att jag Absolut inte ska jobba innan jag är frisk.

Ska kontakta min läkare imorgon om jag kommer behöva sjukintyg.
Likaså prata om mitt blodtryck som ligger lite för högt.
Det behövs väl till en utredning till orsaken.

Skönt att komma till egna beslut och kunna lägga bort kampen med mitt samvete.

Denna dag skall jag så sakta börja göra någonting hemma.
Lägga in mina räkningar för betalning imorgon kan vara en bra start.

Sen får jag se vad krafterna säger.
Om jag orkar sticka ut näsan utanför dörren:)

Pjuh!
Detta kostade på att agera emot mina principer.
Livet är så värdefullt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards