Alla inlägg den 20 april 2014

Av Sirpa - 20 april 2014 17:43

Då var denna jobbarhelg överstökad och idag var det en bättre dag än igår.Hade värken i nacken stången med tabletter samt att jag avstod från träningen imorse som skulle varit 6 km.Vilade istället.
Det var nog ett klokt beslut.

Samma körningssträcka som igår men som jag brukar säga,ingen körning är den andre lik fast man kör samma väg.

Njuter så oerhört av att se sommaren sakta slå ut i naturen.Det blir grönare för var dag som passerar.
Det senaste regnet fick verkligen fart på allt.
Vårblommor överallt och backarna är vita av Vitsippor.

Jag vände i Krylbo precis som igår med den skillnaden att jag hann ta lite bilder

Kunderna var något lugnare idag och lät mig ha en kort paus innan det var dags att åka

Denna morgon var också bussarna fulltankade.Tog mig tiden att kolla alla och sms:a till verstadskollegan att allt var ok innan jag åkte.

Efter jobbet svängde jag in vid Campingen i Kungsör och tog ett snack med ägarna om hösten och ev uppställning hos den efter min semester.Det lät hoppfullt och skulle heller inte kosta så jättemycket.
Ska prata lite med mina döttrar och höra vad dom tycker.

Jag är faktiskt sugen på att köra en hel säsong i vagnen och på så sätt spara ihop pengar och betala av både bil och husvagn så snart som möjligt.
Eller spara till ett litet sött boende på landet:)
Jag vet inte riktigt själv vad det är jag vill.Känner mig så oerhört fri och obunden och att kunna helt ensam bestämma känns kanonbra:)
Vi får se hur jag gör.

Hursom så kommer jag att stå i Kungsör från v 33 och framåt.
Sedan om det blir över vintern,beror lite på om jag får fatt i boende i Kungsör innan vintern.

Nu skall jag straxt ta mig en dusch och bara softa resten av dagen och kvällen.
Grannarna har fest med rockband ute i trädgården så lugnt och tyst blir det inte.:)
Det gör absolut ingenting!

Ungdomar ska ha kul och leva.
Nu är det så underbar kväll så de gör helt rätt i att ha festen ute.

Av Sirpa - 20 april 2014 06:27

Vaknade igår glad och förväntansfull inför kommade körning.

Kom till garaget tidigt och tur var väl det då bussen jag skulle ha inte var tankad.Halv tank gas endast och det räcker inte för långkörningen jag hade framför mig.
Tittade på flera bussar och hittade en med fylld tank,så det var inte alla som tur var.De tankas automatiskt då de kopplas till ramp.

Skurade ur den och tvättade innan jag så kom iväg.
Skrev lapp till kollegorna om tankningen.Det var inte så många bussar som skulle ut,då det var Lördag.
Rullade tom till Kungsör och började där.

Kändes som en bra dag trots stöket med gasen.Lite dimmigt ute.
Få kunder till Köping.
Därifrån blev det flera.Några skulle hela vägen till Avesta,Krylbo.

Rullade på och njöt av tanken med min långkörning.
Kände redan då att nåt var knas med min nacke,på höger sida.
Smärtade lätt när jag vred på huvudet åt vänster,när jag tittade i korsningar och så.
Körde på,drack mitt medhavda kaffe och hade laddat med godis :) Det var ju Påsk.

Kolsva,Skinnskatteberg.Fler kunder gick på.Vidare mot Fagersta,Norberg.
Då hade jag rejält ont i nacken och kunde inte längre vrida huvudet åt vänster,fick lov att böja kropen med.
Smorde in Voltaren.

I Norberg klev det på några till som sedan alla gick av i Krylbo,skulle med tåg.Hade riktigt ont då.
Behövde gå på toa och kunder störtade fram när jag rullade in trots att bussen inte var skyltad.
Jag informerade om att jag behöver kort rast och gå ur bussen,de fick vänta.15 minuter till avgång.
Gick på toa och mådde inte bra av smärtan.
Hade nu också huvudvärk.

Lastade så på efter framkörning och var så glad och trevlig det bara går,trots värken.
Rullade så åter Avesta,Norberg och äntligen tomt i Fagersta och jag fick rast. 4 timmar avverkade.
Snabbt till depån och mat,vila,värktabletter och kaffe,godis.
Kort rast så straxt iväg igen.

Ingen med från Fagersta,inte heller från Skinnskatteberg.
Pratade en stund med en go kollega som jag känt sedan 80 talet då jag började köra buss.
Han är fantast av Amerikanska bilar och berättade om sin senaste pärla.Kul och lyssna,hur entusiastisk han var.

På vägen mot Fagesta innan rast ringde kollega från vår verkstad.De var på plats och fixade med rampen och tankningen.
Han bad om min hjälp för Söndagen,att kolla så allt funkade när jag anlände på morgon.

Kom i garage vid 15.10.Tvättade av min egen bil innan jag så åkte hemåt.Trött och medtagen av värken.
Nacken låst helt.

Väl framme så blev det letning av påskägg i trädgården.
Påskmaten och fikat var avverkat tidigare.Några åkte hem.Jag åt lite och fikade dotterns goda tårta.

Yngsta dottern förbarmade sig över min nacke.Hon masserade in liniment.Fick loss låsningen.Jag tog mera smärtlindring och höll mig varm.
Kände mig febrig så jag drog mig tillbaka vid 19 tiden till mitt eget.
Barnen hade fått sina Påskägg och mycket kramar delades ut.
Älskade mormors ungar:)
Mina diamanter!

Somnade så vid 22 tiden,helt slut!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards