Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Sirpa - 1 januari 2015 09:22

I Tisdags då jag arbetade kväll satt jag och funderade på om jag på natten, efter arbetets slut, skulle åka till min dotters familj i Surahammar.
Jag kände för att vakna hemma hos dem redan nästkommande morgon, få en morgon extra i deras gemenskap på så vis.
Ta ett träningspass på annan ort än hemma.

Lade fram tanken för min dotter och på så vis checkade om det var genomförbart, för dem, med sovplats och rent praktiskt, tidsmässigt.
Jag skulle anlända vid 1 tiden på natten.

Dottern blev jätteglad, hälsade mig välkommen.Lät henne veta att det var en tanke just då, beslutet fick komma några timmar senare.
Vi lämnade tanken på vila sålänge, då jag inte riktigt visste hur jag skulle vara vid den tidpunkten
Kanske för trött för att åka någonstans, efter den långa dag jag haft, med tidigt uppvaknande, träning och lång arbetskväll.

Timmarna gick och till sist valde jag bort det alternativet, då jag var väldigt trött.
En hel del fanns att göra hemma innan avfärd så det fick bli en natt hemma i Kungsör.
Med facit ihand så hade jag varit trafikfarlig.Det utsätter jag ingen för.

Fick sedan veta när jag anlände till familjen på förmiddagen, dagen därpå, att min svärson och även dotter, agerat med stor kärlek inför min ankomst :)

Han hade ordnat med rullgardin till rummet där gästsängen stod.
På hans eget arbetskontor.
Han bäddade iordning sängen och lade fram handuk, badlakan och morgonrock:) Hotellshampo och duschcreme.
Ställde fram en vattenflaska åt mig, då han vet att jag vill ha det vid sängen på natten

Tassimokaffemaskinen laddade han med vatten och kapsel framlagd, samt en kopp som han vet att jag tycker om:) med namnet på min arbetsplats, Västerås Lokaltrafik.
Han drog dit en skarvdosa så jag fick mobilladdning och sänglampa.
Allt för att jag skulle känna mig välkommen, mitt i natten och trött.
Så himla rart!

Kan förstå att han blev besviken när jag sedan inte kom samma natt.
Som han fixat och tänkt till inför min ankomst.
Nu fick jag ju ta till mig det omtänksamma, dagen efter istället.
Med stor glädje!

Känner mig verkligen älskad och välkommen.
Deras hem har alltid stått öppen för mig och så även denna gång.
I deras nya, fantastiska hus som är så välplanerad och fin för deras ändamål.

Jag är så oerhört tacksam över att få ha den familj jag har.
De tar så väl hand om mig i alla lägen, står där med sin öppna, varma famn och finns för mig.
Ingen kan ha det bättre än jag <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards