Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Sirpa - 10 januari 2015 09:38

Det gick ju galant att gå i mörkret de 12.5 km som det är till min arbetsplats ifrån hemmet i Kungsör.

Gick längs vägen med ficklampan i beredskap när det kom bilar i möte.
De flesta bländade av i god ordning när de såg min lampa och reflexväst.
Tog hänsyn till mitt mörkerseende och det var jag jättetacksam över.

Knallade fram kilometer för kilometer.
Hann tänka mycket på den sträckan och det blev riktigt skönt att få tömma skallen på funderingar och tankar som gnagde.
Det mesta var löst och tillrättalagt när jag så kom till depån i Köping.
Kände mig lugn och harmonisk, frisk och stark.
Lite stel i benen då det ändå var en bra sträcka att vandra.

12.5 km på tiden 1.55
Det var bra tycker jag själv.
Gick hela tiden, utan att sakta av eller stanna.

Stretchade innan dusch och dryck i magen.
Hade svettats en hel del då vädret och temperaturen slog om under färd.

-8 när jag lämnade Kungsör och -2 när jag kom till jobbet.
Blev halt mot slutet också.

Känner mig pigg och glad och funderar på att gå samma sträcka hem när jag jobbat klart.
Straxt tar jag ut min buss och styr mot Eskilstuna.
Har ätit frukost och gjort iordning lite att ta med i bussen för det kommer att behövas.
Förbrukade 800 kalorier på min promenad :)

Av Sirpa - 10 januari 2015 05:50

Igår på min träningsrunda bestämde jag mig för att gå till jobbet under helgen.
Kanske hem också, om orken räcker.

Det hör till saken att jag bor i Kungsör och jobbar i Köping:)
Det gör 12 1/2 km enkel väg.

Vaknade för en stund sedan och ser att det nu är -8 grader ute, vindstilla
Så det blir en ny utmaning för mig ;)
Gå ganska långt i kyla.
Har planerat min klädsel i huvudet och tror att det kommer funka.
Underställ under träningsbrallor och tjockare strumpor.

Ryggsäck med och i den petar jag ner extra vantar.
Gå raskt och målmedvetet med ficklampan tänd så går det bra.
Berättar ikväll hur det gick:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards