Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Magisk morgon

Av Sirpa - 5 april 2015 08:15

Min första morgon på Öland för iår, blev en helt magisk stund.

Efter uppvaknande, kaffe i sängen och fågelsången utanför så tog jag på träningsmunderingen.
Det var + 2 grader och lite blåsigt.

Redan i dörren kände jag hur den friska, kyliga luften fyllde mina lungor med välbehövligt syre.
Gick ner mot havet över den tomma campingen.
Njöt av varje meter :)
Så underbar känsla att vara här igen.
Längtan har varit stor, hela vintern.

Tog genast bilder över det vackra som mötte mig längs vägen.

Det hela var så magiskt vackert att jag rös i hela kroppen av välbehag, glädje och förundran.
Hur kan en plats ge så oerhört mycket energi som denna...mitt paradis på jorden.

Soluppgånen över havets vågor tog fullständigt andan ur mig.

Morgonen bjöd på blå himmel, frostiga sanddyner.
Det är första gången jag sett frost i sanden :)
Glittrande vackert!

Hade inte tänkt att gå så långt denna första morgon, men det var svårt att låta bli.
Knäppte bilder på spår i sanden, solens vandring upp ur havet och de underbara sanddynerna, vassen vakande i vinden.

Mitt älskade Öland, Bödabukten.
Allt andades magik.
Mitt hjärta svämmade över av kärlek till detta förunderliga.
Guds skapelse i sin prakt.
Stillheten där vid havet fyllde mig med sådan energi.

Jag gick vidare och vek av inåt land vid Böda Sand.
Joggade igenom den öde campingen.
Svårt att ta in hurdan aktivitet det pågått där för några månader sedan.
Att det var dags igen om några veckor.
Nu låg allt tyst, lite slitet och tomt.
I väntan på uppfräschning inför sommarens folkstorm.

Fortsatte min jogg/gång runda.
Ut på stora vägen som även den bjöd på stillhet.
Några få bilar rullade fram i den tidiga morgontimman.

Kändes skönt med stegen i benen.
Luften i lungorna.

Väl framme vid vårt campingställe, tog jag med betalkort och joggade brt till bageriet.
Där var redan mycket kunder som ville ha sitt frukostbröd.

Köade en stund och kunde då välja ut det jag vill ha och överraska familjen med i den andra husvagnen.
Joggade åter.

Dagens pass blev 12 km och det i två timmar.Väldigt lågt tempo då jag valde att ta många bilder och bara njuta av stunden längs stranden,havet och soluppgången.

Dusch och frukost med mina älsklingar i varma husvagnen.
Livet är ju så skönt att leva när detta bjuds.
Jag njuter oerhört av de dagar jag har härnere i mitt paradis.
Säsongen har inte ens börjat på vår fina, trivsamma camping.

Kyrketorps Camping.

Så skönt att få ner vagnen hit och stå lite på undantag innan det är dags att inta min alldeles egen säsongsplats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards