Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Ögonfransförlängning

Av Sirpa - 18 april 2015 07:41

Igår Fredag gjorde jag något som jag varit sugen på väldigt länge, men inte tagit mig tiden eller helt enkelt inte unnat mig.

Fick för några månader sedan ett presentkort av min dåvarande käresta och den har jag nu använt.

Ciccis Klipp i Surahammar blev stället som jag åkte till.
Där går min vackra dotter regelbundet och fyller på sina förlängningar.
Hon har jättelånga fransar som hon klär i jättebra, ungen min:)

Nu var det så mammas tur att prova.

Steg in genom dörren till salongen och hör ett glatt Hej bakom en skärmvägg.
Fram kommer en glad, go och sprallig tjej med ett välkomnande leende och en varm hand till hälsning.

Cicci såklart:)
Blev genast så glad och varm om hjärtat över hennes sätt att bemöta mig.
Så härligt välkomnande

Där trivdes jag genast och kände mig trygg, välkommen och omhändetagen.

Fick börja med att ta bort min egen smink, efter arbetsdagen.
Sedan fick jag lägga mig på en skön bägg, med stöd för benen.
Valde att ta av mig skorna för att största, möjliga mysfaktor skulle infinna sig.
Visste ju att behandlingen skulle ta en stund.
Jag har förmågan att ta varje stund jag kan få till att vila och bara njuta.
Så även nu.

Cicci berättade noggrant för mig vad som skulle ske och hur det kunde kännas för mig.
Vi valde tillsammans längd och sort av fransar.

Kände att jag ville ta det lite försiktigt denna första gång.
Se med tiden om jag kanske vill ha något längre och tätare fransar.

Nogrann rengöring.Sedan tejp under ögat som skydd för det arbete som skulle göras.
Nedre fransarna lämnas intakta.

Så satte Cicci igång, med varsam hand och flinka fingrar.
Frans efter frans limmades på plats under tiden som vi pratade om dittan och dattan.
En väldigt avslappnad, trevlig stund.

Cicci är en mycket behaglig person.
Ett riktigt proffs i sitt arbete.
Härligt, glad och varm människa.
Väldigt omtyckt:)

Jag fick blunda under behandlingen och hörde hur det kom in en mamma med sin dotter, som varje Fredag kommer in för att ge Cicci en kram.
Flickan är 6 1/2 år och har redan bestämt sig för att hon ska jobba hos Cicci när hon blir stor:)
Så härligt!
Tänk att få vara så omtyckt.
Då har hon gjort intryck för barn är ärliga och gör som de känner och tycker.



Det kom in andra kunder under tiden jag låg där och stämningen var skön och avslappnad.
En annan vän kom också in med sin dotter för klippning och gemytligt prat.
Även vän till mig och min dotter.

Det pratades Zumba och jag är så sugen att prova ett pass, för att se om det kan vara något för mig.
Detta bloggar jag om senare:)
Nu var det mina fransar som är ämnet i bloggen.

Medans limmet torkade i de nyditsatta fransarna så passade Cicci på att plocka mina ögonbryn.
Jag hade valt att få dem färgade också för att inte behöva bry mig om att måla dem heller på ett tag.
Kul att testa, även det.

Cicci jobbade och jag bara njöt.
Trivdes som fisken i vattnet i den nya miljön och situationen.
Helt klart en stund av vila och njutning.Goda samtal och trivsel:)
Att rekommendera!

När allt var klart kom så det spännande momentet...första titten i spegeln.
Effekten var verkligen häftig!
Så snyggt!
Cicci tog före och efterbild och det var en rejält märkbar skillnad.
Se själv!

Jag var jätteglad och nästan lite chockad över att det blev så bra.
Lite röd i ögonen av limmet.
Det avtog varefter och försvann efter nån timme.

Fick med mig skötselråd och en liten borste som jag skall använda för att räta till fransarna om de kom i oordning
Tex efter en natts sömn.
Inte pilla med fingrarna om det gick att undvika.

Kände mig som en prinsessa efter stunden hos Cicci.

Ska bli härligt att inte behöva sminka mig alls och framförallt att inte behöva bry mig om kladd.
Jag cyklar och tränar ju mycket.
Behändigt:)
Snygg i alla lägen.

Jag var toppenglad efteråt och faschinerades över att känslan var helt bra med fransarna på.
Trodde att de skulle kännas mera, störa och kanske strama.
Inget sådant:)
Den enda gång jag känner dem är när jag tittar uppåt och det är inget som stör.

För min del är det bra att det i något läge känns så jag tänker på att inte peta eller gnugga.
Ju mer jag kan låta bli att röra dem, dess längre håller de.

Så kul att äntligen få detta gjort.
Om tre veckor har jag ny tid beställd för påfyllning.
Får se om jag redan då ger mig in på att ta lite tätare.
Dvs att det läggs på flera fransar på samma gång.

Nu njuter jag utav detta nya och trivs.
Att unna mig denna vardagslyx känns riktigt bra.
Tänk att ständigt känna mig fräsch i mitt arbete som bussförare också.
Kul!

Tack Cicci och tack min älskade dotter som rekommenderade mig att göra detta.

Våga och vinn.
Det är ok att göra sådant även som 56 årig kvinna.
Eller hur? :))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards