Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Snart ledig:)

Av Sirpa - 18 augusti 2015 08:05

Vad jag längtar efter mina lediga dagar på Öland!

Det skall bli så skönt efter alla arbetsdagar som jag kämpat på ända sedan Maj månad, då jag var därnere senast.

Fixade till boendet då med golv i förtältet, snyggt nytt vindskydd.
Köpte nya möbler till förtältet så det blev tipp topp:)

Sedan bytte jag jobb och semestern i Augusti försvann helt.

I stunden som råder, med den röra som är på jobbet så känner jag att det kanske inte var bästa lösningen.
Visst känns det helt rätt att hoppa av det jobb jag hade, det vill jag inte ha tillbaks.

Men att inte ha någon semester blev våghalsigt....känner att jag gör av med enormt mycket energi i det nya och har knapp påfyllning någonstans ifrån.

Jobbar med det, att lösa inflödet:)
Hitta energitillskott i tillvaron.

Jag får mycket från min familj som jag bor hos.
Lilla barnbarnet och min dotter samt svärson.

Det kommer in nya människor i mitt liv som jag tycker om.
V min nya kollega:) Hon är en härlig person som jag trivs att tala med, vi har liknande värderingar och våra åsikter överensstämmer i mycket.
Det ger goda samtal.

Sedan har jag kort träffat en ny vän från Stockholm :) Vi hann prata några minuter i Lördags när han körde Mälaren runt på sin mc.

Vi pratar på telefon och via sms.
Han känns som en person jag vill ha i min närhet.
Skall bli spännande att lära känna.
U :) välkommen in i mitt liv!
Du tillför mig energi.

Arbetet tillför en hel del via gästerna som åker med mig, fina bussarna och jobbet som så.
Men utflödet är grymt och frustrationen jobbig dagligen då det är så mycket som inte fungerar i allt det nya.
Lösningarna verkar sitta hårt inne och förståelsen för att vi inte fixar de tider som lagts på oss är så krävande att jag bara vill vara ledig några dagar nu och koppla bort jobbet helt ur huvudet.

Jag vill att allt ska fungera på en sunt sätt, då blir det arbetet jättebra.
Allt behöver landa i verkligheten så rullar det på fint.
Jag ger det tid att göra det och väljer att inte kämpa så hårt själv, utan bara gilla läget och göra vad jag kan för att få det att fungera.

Jag kör ett eftermiddagspass idag.Samma som igår, så jag vet vad som väntar.Pjuh

Imorgon Onsdag skall jag vara med mitt lilla barnbarn som är febrig.
Sedan på eftermiddagen åker vi till Öland:)

5 dagar ledigt!
Jihaaa!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards